A Hyundai is belép az önvezető autók piacára

2021. október 04. 14:11

Bár a sofőr nélküli, önvezető autókról egyre több autógyártó vállalattól lehet hallani, azért az amerikai utakon még nem gyakori, hogy ilyennel találkozzunk. Ez hamarosan megváltozhat, ugyanis a Hyundai Motor Group és az Aptiv gépjárműalkatrész-beszállító közös vállalata, a Motional bejelentette, hogy a közeljövőben új, Hyundai Ioniq 5 elektromos autók tesztflottáját telepíti Los Angelesbe és környékére.

2021. október 04. 14:11
null

A Hyundai Motor Group életében mérföldkőnek számító termékük robottaxiként fog funkcionálni. Az Ioniq 5 előreláthatólag mintegy 30 érzékelővel lesz felszerelve, beleértve a radart, a lidar rendszert, az ultrahangot és a kamerákat, mellyel a biztonságos utazást fogja biztosítani.

Sokan úgy gondolják, hogy az önvezető autók sikeressége csak a szoftverek pontosságán múlik, pedig a jármű integrálása a környezetbe is egy rendkívül összetett feladat

– mondta Karl Iagnemma, a Motional vezérigazgatója.

Mi áll a projekt mögött?

A Motional jelentős bővítéseket hajtott végre vállalati szempontból, hogy a projekt minél gyorsabban és sikeresebben tudjon végbemenni. Látványosan kibővítették az irodai és üzemi részeket, valamint számtalan mérnököt vettek fel. A kész prototípust már tesztelik Szingapúrban, Las Vegasban, Pitttsburghben és Bostonban, a piacra pedig várhatóan még idén kikerül. 

A bostoni székhelyű vállalat nem bízza a véletlenre a robottaxik sikerességét, így már szerződést is kötött a Lyft utaztatási társasággal, akik várhatóan 2024-től kezdődően utasokat fognak szolgáltatni az Ioniq 5 autók számára. A turisztikai vállalat egyébként partneri viszonyban áll több autonóm autógyártóval is, melyek komoly versenytársak a Hyundai számára. Ugyan ez nem a legelőnyösebb helyzet a Hyundai számára piaci szempontból, de legalább sikerült piaci részesedést szerezzen a többiek mellett.

Karl Iagnemma szerint a belvárosi torlódások kihívások elé állíthatják majd az önvezető autókat, de jelenlétük mindenképpen színesíteni fogja a város képét. 

A cikk szerzője Blősz Dalma

(fotó: www.autoevolution.com)

Összesen 16 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Szeredai
2022. október 25. 23:40
Belegondolni is szörnyű egy 30 tonnás almalevestartályautókarambolba.
flesh ripper
2021. október 21. 20:07
Most, hogy betöltöttem a 33. életévemet, kimondhatom: nem szeretném megérni azt az időt, amikor szembe jövő "önvezető" gépkocsikat kell majd kerülgetnem az autópályán. Annak dacára, hogy a "digitalizáció" gyermeke, sőt cselekvő, aktív formálója vagyok. Annak dacára, hogy az új technológiák aktív használója és haszonélvezője vagyok. Jelenleg, a nagyon korszerű autóm, 2021-es "kiadású" nagyon friss vezetést támogató rendszerének eszközei 90%-át ki kell kapcsolnom, hogy racionálisan, a körülményeknek megfelelően vezethessem. Volt alkalmam a piacon létező leg-leg hightech-ebb csúcsjárműveket vezetni, de a véleményem ugyanaz: a kevesebb, több! Az embert, a józan (!), képzett ember kapacitása felülmúlhatatlan.
Csubszi
2021. október 19. 20:22
Hagyjuk már ezt a marhaságot! Az embert nem helyettesítheti egy gép, soha! Gpre bízni az életünket ostobaság! Többek közt intuíciója sincs!
Akitlosz
2021. október 17. 23:01
Ugyanaz, ami a kaszásokkal, hóhérokkal, markotányosokkal, marokszedőkkel, telefonos kisasszonyokkal, liftes fiúkkal, szövőnőkkel, teknővájókkal, vályogtéglagyártókkal és a többi sok sok sok feleslegessé vált szakma művelőivel. Egyre kevesebb és kevesebb munkaerőre van szükség. Ezt hívják hatékonyságnak, meg versenyképességnek, meg termelékenységnek.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!