Az automatikus akkumulátor-cserélő állomás elősegíti az elektromos járművek elterjedését

2021. március 10. 00:43

Noha a forgalomban lévő autók döntő többsége fosszilis tüzelőanyaggal üzemel, ez valószínűleg az elkövetkező években megváltozik. A gyártók egyre inkább nyitnak az elektromos áram által működtetett kivitelezés felé.

2021. március 10. 00:43
null

Az Ample Startup hat évnyi csendes kutatás és fejlesztés során megalkotott egy elérhető megoldást az elektromos járművekhez használt automatikus akkumulátorcserére. Az állomás moduláris akkumulátor-csomagokat használ, amelyek utólag felszerelhetők a meglévő elektromos járművekre, azaz EV-ékre.

Nem először látunk elektromos járművekhez cserélhető akkumulátor megoldást. Számos bemutató projektet követően a Better Place 2012-ben került kereskedelmi forgalomba. De a cég nem tudta elérni, hogy az ötlet kifizetődő legyen, és csupán egy évnyi működés után tönkrement. A kínai Nio több sikert ért el, tavaly ünnepelte ötszázezredik akkumulátorcseréjét. 

A legújabb versenyző pedig az Ample, akik két fő tevékenységből álló megoldással álltak elő. Először is van egy moduláris akkumulátor architektúra, amely lehetővé teszi a meglévő elektromos járművek számára, magát a második részt, ami nem más, mint az automatikus akkumulátorcsere állomás használata. Miután a járművet "Lego-szerű modulokkal" szerelték fel, a sofőr felgurulhat az állomás emelvényére.

Majd az EV-t egy töltőhöz vezetik, az automatizált folyamat kicseréli az elhasznált modulokat és 10 perc alatt teljesen feltöltött frissekkel helyettesíti őket. Az eltávolított modulokat ezután újra töltik, és készen állnak a következő jármű begurulására. 

A vállalat úgy tervezte meg a felépítést, hogy egy csereállomás bármilyen helyszínen könnyűszerrel összeszerelhető legyen. Nagyjából két parkolóhelyet foglal el, felállítható élelmiszerüzletnél, benzinkútnál, autópálya pihenőnél vagy a flotta szerviz területén. Egy teljes hálózatot kiépíteni egy egész nagyváros területén csupán néhány hétbe telne.

Egyelőre nem világos, hogy mindez mennyibe fog kerülni a sofőröknek, de a projekt másik célja, hogy az feltöltési költségek megegyezzenek a benzin árával.

Az Ample szerint a nap- és szélerőforrások is kihasználásra kerülnek, hogy ezzel is könnyítsék a hálózat terhelését. 

Jelenleg regionális szinten, nagy erőkkel koncentrálnak a Bay Area flottákra, ahol aktívan együttműködnek a fuvarmegosztás, az utolsó mérföldes szállítás és az önkormányzati flottapartnerek széles körével. Emellett aktívan együttműködnek a világ számos óriás autógyártójával, hogy lehetővé tegyék a tömeges telepítést az Egyesült Államokban, Európában és Ázsiában.
 

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
józan paraszti ész
2021. április 05. 18:47
Hát az akkumulátorokat felvinni és visszahozni a műholdakról, az sem lesz egyszerű. :-) Nincs gond az álmodozókkal, csak ne közpénzből finanszírozzuk.
Rasdi
2021. március 25. 13:44
Igen. A hálózatot ki kell építeni, és fel kell készülni a kizárólag arról történő működtetésére, de ugyanakkor, ha párhuzamosan ellátják az említett erőforrásokkal, akkor akár egész erőművek időszakos karbantartás céljára történő leállítására is fel lehet készülni. Mivel pont a tankolás kérdése szerintem a legerősebb indok a belsőégésű motorokkal hajtott járművek mellett, az ilyen akkucserés megoldás - a saját erőforrás nélkül is - hatalmas lépés a terjedés érdekében.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!