Intelligens közlekedésszervezés

2020. május 31. 08:48

Sokszor ahhoz kell jómódúnak lenni, hogy valaki autó nélkül éljen.

2020. május 31. 08:48
Heckenast László
Magyar Nemzet

A budapesti közúti közlekedés radikális átalakítására tett és tervezett főpolgármesteri intézkedések a járványveszély közepette is heves vitákat váltottak ki. A Nagykörúton szinte egyik napról a másikra kialakított kerékpársávok – amelyek gyakorlatilag felére csökkentették a belváros egyik legforgalmasabb útvonalának kapacitását – remélhetően ugyanúgy csak a járványveszély idejére maradnak érvényben, mint a parlament által bevezetett különleges jogrend, a sebességkorlátozások tervei azonban első olvasatra véglegesnek tűnnek.

Vannak olyan vélemények, miszerint ezt csak politikai gumicsontnak dobták be a köztudatba, és előbb-utóbb úgyis lekerül a napirendről, ám az Egyesült Királyság számos nagyvárosának példáját látva egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy az új budapesti városvezetés – részben éppen ezekre a példákra hivatkozva – valóban a jelenlegi 70-ről 50-re, 50-ről pedig 30 km/órára kívánja csökkenteni a főváros közútjain megengedett sebességet.

Akármilyen zöldnek és a haladónak látszanak is ezek a külföldi példák, súlyos hiba volna őket a helyi viszonyok gondos és alapos elemzése nélkül egy az egyben átvenni.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 28 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Kasu1
2020. június 03. 23:32
Autózom, bringázom, gyerekeim vannak. Megtapasztalom a bp-i közlekedést. Ami történik az a teljes tévedés, sőt emberek bajba keverése! Azzal, hogy a Thököly útra v bárhová a városi forgalom szélén felfestünk egy bringasávot, közösség elleni büntettet hajtunk végre! Ki engedné a gyerekét és önmaga is, ki az a barom, aki 20-80 cm közelségű buszok, autók, mindenféle járművek mellett akar bringázni? Ki megy ott ma? A futár, pár dögös fiatal-öregebb csávó, és aki nem félti az életét, cserébe szívja a "steril" levegőt. Életszerűen kevés az erre vállalkozó ember. Amúgy ez a kultúra sincs meg, nincs hagyománya, öltözet, bringa tárolás a munkahelyen. Ráadásul idényjellegű az egész, ha esik nem, és ha hideg van akkor sem bringázunk. A másik kérdés, amire válasz kéne, hogy a sokkal nagyobb!!!!! közösségnek el lehet-e venni a jogát attól, hogy haladjon és vmennyire gazdaságosan tudjon autóval járni és ne álljon, fokozott káros anyag kibocsátásával? Létezik az áruszállítás is, ami viszont totál akadályozva van időben és térben... gazdasági kár keletkezik. Száz meg száz ember szív, hogy a tizede (esetleg) kerekezhessen? Nonszensz!
Vakfolt
2020. május 31. 15:19
Az EP tárgyalja Karó bringadiktatúráját. Ja, nem.
balbako_
2020. május 31. 12:08
A kádári idők prolijainak szlogenje, aki egy Trabant, vagy Zaporozsec tulajdonos, az burzsuj. Azóta munkaeszköz, a családban elengedhetetlen segítség a gyerekek óvodába, iskolába, sportoláshoz szállításához.
Pusikas
2020. május 31. 11:57
Ezt a faszt kellett polginak!!! Egyétek meg velem együtt. Zuglói primadonna.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!