Kína két marékkal szórja a pénzt, de Orbán ügyesen elugrott előle

2017. május 18. 09:05

Miközben Kína saját tervei szerint évi 150 milliárd dollárt fektetne be a projektben érintett országokban, és már betervezett 900 milliárd dollárnyi költést a már megindult vagy már eltervezett építkezésekre, Magyarországnak sikerült azt vállalnia, hogy kínai hitelből, de végső soron saját forrásokból építtet kizárólag kínai vállalkozókkal egy olyan vasútvonalat, amin aztán a kínai áruk gyorsabban juthatnak el a nyugat-európai piacokra.

2017. május 18. 09:05
Király András
444

„Orbán Viktor hétfőn újra megvillantotta a legendás magyar gógyit. Miközben vendéglátója, Hszi Csin-ping az előző nap még a globalizáció új aranykoraként ünnepelte saját ötletét, a szerencsétlen nevű Övezet és Út Kezdeményezést (BRI), a magyar miniszterelnök ügyesen csavarva a szót már a globalizáció régi modelljének végéről beszélt. Tartalmilag nem nagy a különbség a két mondat között, de míg Hszi állítása kellemesebben cseng a világközvélemény fülében, Orbáné jobban hangzik a migráns- és Brüsszel-ellenes propagandával globalizációellenesre hergelt hazai közvéleménynek. Bárcsak ez volna a legnagyobb probléma Magyarország szerepével a kínai tervben, amelynek részeként a magyar kormánynak sikerült az a bravúr, hogy miközben Kína saját tervei szerint évi 150 milliárd dollárt fektetne be a projektben érintett országokban, és már betervezett 900 milliárd dollárnyi költést a már megindult vagy már eltervezett építkezésekre, Magyarországnak sikerült azt vállalnia, hogy kínai hitelből, de végső soron saját forrásokból építtet kizárólag kínai vállalkozókkal egy olyan vasútvonalat, amin aztán a kínai áruk gyorsabban juthatnak el a nyugat-európai piacokra.

Az eredetileg 472 milliárdosra tervezett, a hivatalos közlések szerint is már 550 milliárdnál tartó, a valóságban inkább 750, kamatostul pedig már 949 milliárdos beruházás az optimista becslések szerint 2400 év alatt akár meg is térülhetne, addig csupán annyi járulékos haszonnal jár, hogy Budapestről újra annyi idő alatt lehet majd eljutni vasúton Belgrádba, mint egykor a Monarchiában. A vasút nyomvonalára a kínaiak még csak egy összeszerelőüzemet sem terveznek felhúzni.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 55 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
brekker
2017. május 19. 20:13
"kínai hitelből, de végső soron saját forrásokból" Mi ez a hülyeség? "optimista becslések szerint 2400 év alatt akár meg is térülhetne" jobboldali kiormányzás alatt ballib becslés mióta optimista bármivel kapcsolatban? Hacsak nem a minél rosszabb annál jobb elvet követve, saját esélyeiket látják optimistábban a legrosszabb, leghazugabb előrejelzéseik alapján.
henrihenri
2017. május 18. 20:45
Kicsit oktondi vagy bandikám, oktondi!
briganti
2017. május 18. 16:23
"Kína két marékkal szórja a pénzt" Hja! Arról híresek. Ez a szemét Zorbán meg direkt nem akar ingyen pénzt..... he-he-he.....alávaló szaralak vagy.
Devian
2017. május 18. 13:21
nah...megint egy szemmellátható jóakarónk
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!