Közlekedés-visszafejlesztés uniós támogatással

2016. május 27. 07:47

Az európai támogatások célja egy helyzet javítása szokott lenni. Nekünk viszont sikerült elérnünk azt, hogy a főváros közlekedési helyzete romlik a támogatás miatt.

2016. május 27. 07:47
Miklóssy Endre
MNO

„Amikor az M2-es metróvonalat megépítették, fölöttébb ésszerűen a Déli pályaudvarnál alakították ki a végállomását, tekintettel a nagy dunántúli vasúti forgalomra. Most ezt a pályaudvart felszámolják, a 2-es metró pedig, úgy tűnik, ott marad közlekedési kapcsolatok nélkül. A kényszerű magyarázat igen egyszerű: a 4-es metró. (...)

A csontváz most esett ki a szekrényből. Ahogy másfél évtizede kimutattuk, ez a metróvonal csak akkor tölthető meg forgalommal, ha kifejezetten ennek érdekében Buda tömegközlekedésének nagy részét sikerül ráterhelni, vagyis lerontani a közlekedés színvonalát. Ezért kell a Déli pályaudvart megszüntetni, és ezzel Észak-Budapestet elvágni a balatoni és a dunántúli vasúttól, ahová ezután csak átszállásokkal és a 4-es metró igénybevételével lehet majd eljutni. Ám még az sem biztos, hogy ez elegendő forgalmat nyújt majd. De meg lehet szüntetni a 7-es buszjáratokat is, és le lehet venni a villamost is a Szabadság hídról. További probléma az 1-es villamos, amely már a Fehérvári útig ér, és innen csak egy macskaugrás a Kelenföldi pályaudvar: ezt is igénybe vehetik a megátalkodott utasok. (Milyen jól látta ezt az Adria partjáról Demszky Gábor, amikor megakadályozta a villamos átvezetését a Lágymányosi hídon!) Így aztán aki nem akar gyalogolni, kénytelen lesz a 4-es metrót igénybe venni. Ettől a közlekedés romlani fog ugyan, és az átszállások miatt az utazási idők is meghosszabbodnak, de talán megússzuk a visszafizetést – ha Brüsszel behunyja a szemét. Hiszen az ő szakmai céljuk éppen a felszíni tömegközlekedés javítása volt.

A dugódíjról pedig jobb nem is beszélni. Ennek a műszaki feltételei a P + R-rendszerű átszállások, ám sajnos a metróépítés lázában a közlekedéstervezők erről megfeledkeztek. Így aztán ha a célt, vagyis a belső gépkocsiforgalom csökkenését nem lehet is elérni, az autósok dugódíját az állami büdzsé átvállalhatja. Brüsszel elégedett lehet: lesz dugódíj. Közben maga a probléma – a hatalmas forgalommal és a dugókkal – megmarad.

Az európai támogatások célja egy helyzet javítása szokott lenni. Nekünk viszont sikerült elérnünk azt, hogy a főváros közlekedési helyzete romlik a támogatás miatt. Hála Demszky Gábor főpolgármesternek. Hála Medgyessy Péter miniszterelnöknek. És hála Schulek Jánosnak, a fővárosi közlekedéstervező iroda éppoly hozzáértő, mint tisztességes vezetőjének, aki olyan meggyőző érvekkel, adatokkal és nagyszerű tervekkel szolgálta a 4-es metró építésének ügyét.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Onurisz
2016. május 27. 09:57
Teljesen jogos az írás. Demszkyék mindent egy lapra tettek fel. Egy fölösleges metróra. Most a Déli pályaudvar megszüntetése teljesen logikus, csak akkor tovább kellene vinni a metrót a Kelenföldi pályaudvarig. A dugódíj pedig a másik eszement gondolat volt. P+R parkolókkal sem működne, mert azokat csak kötött pályás közlekedési csomópontok mellé érdemes kiépíteni. A HÉV-eken kívül hol vannak a város széléről befelé induló vonatok, metrók és villamosok?
balbako_
2016. május 27. 09:26
Demszky kártételei most látványosan felbukkannak.
states
2016. május 27. 08:03
A simicskalap simicska főszerkesztése alatt elérkezett pályafutásának a legaljára. Tarlós alatt a fővárosban soha nem látott fejlesztések valósultak meg, így a közlekedésben is. Elég csak ha az ember kimegy az utcára a város bármelyik részén, mindenfelé új járművek, nyoma sincs a Demszky-féle roncsderbinek. Havonta adnak át új létesítményeket, csak néhány napja az új Széll Kálmán teret. Csak tényleg a móka kedvéért, nem ég le a pofátokról a bőr, kedves úgynevezett Magyar Nemzet? A kérdés természetesen költői.
még fokozza
2016. május 27. 07:58
A közlekedési csomópontok helyén stadionok állnak. Hetente 90 percet használják. Az autók hány percet várnak miattuk összesen naponta?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!