A közlekedési csomópontok felújítása is városfejlesztési feladat

2016. február 05. 17:37

Magyarországon a nemzetközi, de akár csak a hazai építészeti nívó és az ebből hozott funkcionális ötletek, vizuális színvonal legjava kimarad a közlekedésfejlesztési projektekből. Ideje ezen változtatni!

2016. február 05. 17:37
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„Híre ment a világban, hogy a Városliget megújításának részeként épülő új Néprajzi Múzeum tervezésére a világ legismertebb építészirodái közül is sokan pályáznak (Zaha HadidBIG - Bjarke Ingels GroupOMA) – ehhez gratulálok a projektben résztvevőknek!

Remélem, ezeknek a nemzetközi tervpályázatoknak a sikere elindít valamit és rövidesen olvashatunk hasonlót új vasútállomások, új közlekedési csomópontok kapcsán is. Magyarországon a nemzetközi, de akár csak a hazai építészeti nívó és az ebből hozott funkcionális ötletek, vizuális színvonal legjava kimarad a közlekedésfejlesztési projektekből, míg világszerte a közlekedési csomópontok építése, megújítása mágnesként vonzza a legújabb építészeti megoldásokat és önmagukban is építészeti jelekké teszik a pályaudvarokat (ahogy ez a két nagy fejpályaudvar építésekor anno Budapesten is történt), ez ma nálunk gyakran elmarad. Jó példát tucatjával lehet hozni: a legújabb holland arnhemi vasútállomás, New Yorkban a rövidesen átadásra kerülő új World Trade Center állomás vagy az újjáépülő Penn Station tervei, a berlini vagy a bécsi új főpályaudvar, Antwerpen, Liége pályaudvarai  és a sor órákig folytatható. Eközben elég, ha csak Budapesten a metró átadásával lényegében egy szürke aluljáróvá változott Kelenföldre vagy az Aréna Pláza megépítésével a Keleti megújítására elszalasztott lehetőségre gondolunk az elmúlt évtizedekből.

Ideje ezen változtatni: a nagy közlekedési csomópontok, pályaudvarok megújítása ugyanolyan építészeti és mind funkcionális, mind vizuális minőség szempontból kiemelkedő városfejlesztési feladat, mint egy nagy középületé, múzeumé.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
brekker
2016. február 06. 12:09
Dávid, ne halmozd!
rosszkutya
2016. február 05. 19:27
Ki ez amúgy?
békalepcse
2016. február 05. 18:04
Talán nem csomópontok kellenének újak vagy újítottak, hanem korunknak megfelelő teljesen automata rendszer, ami A ból B be nem átszállással visz és nem kell csomópont okoska. Leülhetsz, egyes!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!