Kutatás: A Ryanair a legrosszabb rövid távon közlekedő légitársaság

2019. január 09. 10:10

Botrányokkal teli éveket tudhat maga mögött a Ryanair: jegyfoglalások százezreit mondták le, lopáson kapták az egyik dolgozójukat, és a Kanári-szigetekre tartó gép Budapesten hagyta a magyar utasok bőröndjeit. A főváros kormányhivatala eljárást is indított a cég ellen. Nem csoda, hogy egy 2018-as közvélemény-kutatáson a cég az utolsó helyen végzett.

2019. január 09. 10:10
null
Rádi Balázs

A Which? minden évben kérdőíves felmérést végez, hogy feltérképezze a rossz minőségű termékeket és szolgáltatásokat.

Kutatásaik kiderítették, hogy a repülőközönség számára mely szempontok a legfontosabbak, és az egyes légitársaságok mennyire tudják ezeket kielégíteni. A szempontok a következők: gördülékeny beszállás, kényelmes ülések, minőségi élelem és az utastér belső környezete. Ezekben bőgött le csúnyán az ír fapados, immár zsinórban hatodik éve.

A közvéleménykutatásban 19 légitársaságot rangsoroltak, a legjobb három közé pedig az Aurigny Air Service, a Swiss és a Jet2 került. A lista végén a Wizz Air, a Thomas Cook Airlines és a Ryanair végzett, az utóbbi messze lemaradva a mezőnytől. Az utolsó helyezést az is okozhatta, hogy egy év alatt háromszor változtatták a poggyászokra vonatkozó szabályokat.

A felmérést készítő szervezet szerint a Ryanair, amellett hogy a legtöbb utast szállítja Európában, mostanra a leginkább visszautasított légitársaság is lett. Utasaik 70 százaléka, ha tehetné, inkább másik társasággal repülne. Arra, hogy mégis miért hajlandóak felülni az utolsó helyezett gépeire, a repülős cég nyilatkozata adhat magyarázatot, akik szerint

az ár a legfontosabb szempont a Ryanair brit vásárlói számára.

A Ryanair szerint európai viszonylatban a cég az első számú légitársaság, a legolcsóbb jegyárakat kínálják. Egy átlagos utazás 39 euró (12500 forint), ami töredéke a Which? által ajánlott légitársaságok árainak.


A kutatás eredményeit az utasszállító cég elutasítja, mert szerinte az nem reprezentatív és értékelhetetlen. A megkérdezett 8000 fő szerintük túl kevés, eltörpül az évi 141 milliós utasforgalmuk mellett.

Rory Boland, a Which? utazási rovatának szerkesztője így reagált: „noha a Ryanair jegyei olcsók, cserébe nem ülhetsz a szeretteid mellett és a legkisebb táskádat se viheted fel a gépre. A számológépeteket viszont ne hagyjátok otthon, hogy kiszámíthassátok a végső fizetendő árat.

Az eset felveti a kérdést, hogy járhat-e kéz a kézben a korrekt minőség és az alacsony ár. A vásárlók felelőssége is, hogy a színvonal emelkedjen, hiszen csak ők tudnak nyomást gyakorolni a vállalatokra, már ha valóban, ők is elégedetlenek a szolgáltatás színvonalával.

Összesen 20 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
IV. Fawkes
2019. október 17. 07:42
Azok bármilyen távon tetvek..
IV. Fawkes
2019. október 17. 07:42
A Norwegian low-cost, az Air Baltic ugyan nem tartja magát annak, de gyakorlatilag a low-cost ár- és jegypolitikát viszi. És nem igazán drágábbak a lekoszlott ír őrült társaságánál.
IV. Fawkes
2019. október 17. 07:42
Az egy más kérdés, amúgy pedig ha már egyszer Európában liberalizálták ezt a piacot is, akkor mindenkinek joga van azt igénybe venni, amelyiket akarja vagy tudja. Az én megjegyzésem csupán a két említett légitársaság mibenlétére vonatkozik.
IV. Fawkes
2019. október 17. 07:42
Göncznél? Azért ez nem igaz..
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!