Sokszor, keveset, akciósat: így vásárolnak a háború óta a németek

2022. május 16. 16:38

Egyre inkább jellemző a takarékoskodás a kiskereskedelemben Németországban, amióta Oroszország háborút indított Ukrajna ellen, mutatta ki egy felmérés.

2022. május 16. 16:38
null

A kölni székhelyű ECC kiskereskedelmi kutatóintézet adatai szerint az ukrajnai háború és számos termék gyorsan emelkedő ára néhány hét alatt sokak vásárlási szokásait változtatta meg Németországban.

A változás abban áll, hogy az emberek óvatosabban költenek, igyekeznek visszafogni fogyasztásukat, gyakrabban vásárolnak a diszkontokban, kerülik a márkás, drága termékeket és jobban odafigyelnek az akciós ajánlatokra.

A fogyasztók csaknem kétharmada, 64 százaléka szeretne többet spórolni a közeljövőben a vásárlás során,

mutatták ki a kutatásban, amelyben azt is vizsgálták, hogy milyen megoldások, stratégiák jellemzők.

Az első számú takarékossági intézkedés az árak összehasonlítása és a több akciós vásárlás. A felmérés szerint a fogyasztók nagy többsége, 61 százaléka a korábbinál jobban figyel az árakra, és gyakrabban él az akciós ajánlatokkal.

"Az emberek kreatívak és találnak megoldásokat a megszokott színvonal fenntartására a költségek ugrásszerű növekedése nélkül, így például ismét igyekeznek nem túl sokat vásárolni, hogy semmit se kelljen kidobni" magyarázta a felmérés adatait Robert Kecskes, a GfK piackutató társaság kiskereskedelmi szakértője az ARD országos közszolgálati televízió hírportálján közölt összeállításban.

A második fő takarékoskodási módszer a lemondás a drágább, márkás termékekről. Az ECC felmérése szerint majdnem minden második német fogyasztó, 48 százalék gyakrabban választ a kiskereskedelmi láncok olcsóbb, sajátmárkás termékei közül.

A hármas számú takarékossági intézkedés a vásárlás a diszkont áruházakban a szupermarketek és a szaküzletek helyett. Ezt mutatják a GfK adatai is, amelyek szerint a diszkontok piaci részesedése hosszú idő után ismét növekszik.

A spórolás negyedik jellemző módja a fogyasztás visszafogása. Az ECC felmérése szerint az ukrajnai háború miatt különösen a bútorvásárlásokat halasztották el, de a válaszadók egyharmada a divat és az elektronika területén is tartózkodik az új beszerzésektől. Azonban ez a jelenség várhatóan az élelmiszer-kiskereskedelmet sem kerüli el, véli a GfK szakértője, aki szerint meglehet, hogy az emberek a drágulás miatt ritkábban esznek majd húst, vagy egy kanállal kevesebb kávéport tesznek a szűrőbe.

"Az utóbbi hetek fejleményéi sok fogyasztót sokkolnak, hiszen azt remélték, hogy a koronavírus-világjárvány után minden visszatér a normális kerékvágásba, de jött a háború, és vele együtt a tehetetlenség érzése,, - mondta Robert Kecskes, hozzátéve, hogy mindez felerősíti az emberek  aggodalmait, félelmeit, ami világosan látszik a fogyasztói magatartásban.

(MTI)

Összesen 18 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
pemete jakab
2022. május 17. 16:04
"Sokszor, keveset, akciósat: így vásárolnak a háború óta a németek" Kevésszer, még kevesebbet, az akciósat akciósan: így vásárolnak a magyarok. Magyarország előre megy, nem hátra! És az árak merre mennek?
jánosbácsi
2022. május 17. 13:46
Szerencsére ez minket nem érint mert Orbán Viktor mindenkit megvéd
Trombitás Keresztély
2022. május 17. 13:43
Majdnem mint mi, magyarok. Csak mi éppen ritkán, keveset és akciósat. De szintén a háború óta. Az első világháború óta.
fideszes2022
2022. május 17. 11:34
Mi is így vásárolunk mert kurvadrága a kaja.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!