Az elektromos autó egyes országokban még szennyezőbb is lehet, mint a benzines

2021. november 11. 09:30

A globális felmelegedés elleni harc egyik fegyverének számító elektromos gépkocsik egyes térségekben szennyezőbbek benzinmotoros társaiknál, mutatta ki a Radiant Energy Group tanulmánya. Elvileg az is környezetbarátabb, ha nappal vagy délután töltjük az autót, persze a többség éjjel tölt, amikor az áram többnyire gázból vagy szénből származik.

2021. november 11. 09:30
null
Európában, ahol a leggyorsabban nőnek a e-gépkocsi eladások, például Lengyelországban és Koszovóban több szén-dioxidot generálnak,

mivel az elektromos energia többségét szénfűtésű erőművekből nyerik.

A szénmegtakarítás attól függ, mivel fűtik az erőműveket, illetve attól is, hogy a nap mely időszakában töltik ezeket a gépkocsikat. A legjobb a helyzet Svájcban, ahol atom- és vízierőművek biztosítják az elektromos áramot, itt 100 százalék a szénmegtakarítás, utána következik Norvégia 98, Franciaország 96, Svédország 95 és Ausztria 93 százalék szénmegtakarítással a benzinmotoros gépkocsikhoz képest.

Az utolsó helyen áll Ciprus négy százalékkal, előtte van Szerbia 15 és Hollandia 37 százalékkal. Az elektromos gépkocsik legnagyobb európai gyártója, Németország 55 százalékos megtakarítást ért el a REG tanulmánya szerint.

Németországban és Spanyolországban azonban, ahol a nap-és a szélenergia-termelésbe hatalmas összegeket fektettek, a megújuló energiaforrások tárolásának hiánya azt jelenti, hogy

a közlekedésből fakadó szénmegtakarítás erősen függ attól, a nap mely időszakában töltik fel ezen gépkocsikat.

Ha délután, amikor a napsugárzás és a szél erőteljes, 16-18 százalékkal több szenet lehet megtakarítani, mint éjszaka, amikor az elektromos hálózatokat gáz- vagy szénerőmű által működnek.

A Glasgowban zajló ENSZ-klímakonferenciához időzített elemzés készítői arra figyelmeztetnek, hogy az autóipar képessége a kibocsátás-csökkentésre arról függ, hogy jobb módokat találjanak az elektromos hálózatok szénmentesítésére, a megújuló energia tárolására, amely kihívással még számos európai országnak szembe kell néznie.

(MTI, Makronóm, címlap: MTI/EPA/Sascha Steinbach)

Összesen 16 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jason Bourne
2022. január 09. 13:53
Persze, hogy szennyezőbb. A gyártásuk, a villamos energia termelés, majd az életciklus végén az ártalmatlanításuk. Egyébként az össz cokettő termeléséből a személygépjárművek 3 %-ot tesznek ki, mégis úgy állítják be, hogy miattuk van bolygóhalál. Pedig a légiközlegkedés és az óceáni hajózás, ami a leggazdagabbak hóbortja is (magánrepülők, yachtok) sokkal nagyobb mértékben szennyeznek.
Nehidd El
2022. január 09. 13:50
A sötétzöld klímalobbi egy újabb lelepleződése. Mint sokszor, most is kiderül, hogy nem hogy a "zöld" eszköz teljes élettartamára vonatkoztatva, de még a napi üzemelése során is több a CO2-kibocsátás, mint az "elavult" fosszilis technológiájú versenytársánál. És sajnos ennek ugyanúgy semmi hatása nem lesz a döntéshozókra, mint az eddigieknek. Mivel őket a fogyasztás pörgetéséért fizetik, ők továbbra is csak tolják bele a társadalmat a katasztrófába, nekik az számít egyedül, hogy a társadalmat belezsarolják egy teljesen értelmetlen átállásba.
Ildikó99
2021. december 22. 16:54
Az elektromos akkumlátorokkal mi lesz.?
Kormánypárti1
2021. december 17. 11:02
Egyszer már írtam, hogy az elektromos autóra nem azért ugrottak rá a gyártók, mert környezetkímélő, ugyanis ők azt mindig is leszarták magasról, ahogyan most is leszarják. Az ok sokkal egyszerűbb és prózaibb, és nem is csoda, hiszen egyáltalán autót sem azért gyártanak hogy nekünk legyen, hanem a profitér. Azt tudni kell, hogy egy elektromos autónak töredéke annyi alkatrésze van, mint egy belső égésű motorosnak és még azt a pár alkatrészt sem kell olyan precízen megmunkálni mint az előd sok száz, alkatrészét. És akkor jön az, hogy jóval kevesebb anyagot, kevesebb munkával beépítve, drágábban adnak el jelenleg az elektromosban. Szóval az égvilágon semmi köze a környezetvédelemhez, a szopatás megint a profitról szól.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!