Környezetbarát közlekedés: megérkezett Londonba az ötszázadik zéró-emissziós busz

2021. június 06. 20:55

A BYD és ADL vállalata kevesebb, mint öt évvel az első elektromos busz forgalomba hozatala után most leszállította az 500. BYD ADL Enviro400EV emeletes buszt az Egyesült Királyságba. Az új busz egyike azon 20 járműnek, mely csatlakozott a Go-Ahead London autóbusz-üzemeltetési vállalat flottájához, ezzel pedig a Go-Ahead lett az ország legnagyobb elektromos busz üzemeltetője.

2021. június 06. 20:55
null

A partnerség első járműveit 2016 nyarán szállította le, jelenleg pedig a majd Nagy Britanniában és Írországban közlekedő buszokat építik, melyből további 500 darabra adták le megrendelésüket a tömegközlekedési szolgáltatók.

London elkötelezett a szén-dioxid-kibocsátás semlegesítésében

Frank Thorpe, a BYD ügyvezető igazgatója elmondta:

„Örömmel töltött el minket, hogy 2015-ben a Go-Ahead London velünk kezdte meg útját az elektromosság felé és ma még nagyobb örömet okoz számunkra, hogy megünnepelhetjük az 500. BYD ADL elektromos busz átadását. Ez egyértelműen jelzi a főváros elköteleződését a karbon-semlegesítés iránt, az eMobilitás pedig alapvető szerepet játszik egy tisztább közlekedési rendszer létrehozásában.”

Megjegyezték azt is, hogy a Go-Ahead Londonnal kialakított partnersége révén lehetővé válik, hogy az alváz-összeszerelést áttelepítsék az Egyesült Királyságban lévő létesítményekbe, így továbbra is osztályvezető technológia és a legmagasabb szakértelem jellemzi majd a buszokat. 

John Trayner, a Go-Ahead London igazgatója így nyilatkozott: „Helyénvalónak tartjuk, hogy ennek a mérföldkőnek tiszteletére a Waterloo-i elektromos buszgarázsunkra esett a választás, hiszen 2013-ban úttörő szerepet játszott az elektromos busztechnológia telepítésében.”

A Mayor, a Transport for London és más jelentős infrastrukturális partnerekkel együtt terveik szerint zökkenőmentesen kivonják a forgalomból a város ikonikusnak számító piros buszait, hogy helyette nulla CO2-kibocsátású tömegközlekedést nyújthassanak a lakosoknak.

A cikk szerzője Pál Fanni.
 

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Knerten
2021. június 08. 10:52
Ez is úgy zéró emissziós, hogy a szénerőmű, amiben az áramot termelik hozzá, olyan távoli sarkában van az országnak, ahonnan zéró füst jut el Londonig?
anegy_
2021. június 07. 16:36
Így szemre jól néznek ki, de hiányzik a BLM felirat róluk. Mit szól ehhez Hamilton?
nyúlgerinc
2021. június 07. 16:25
Amit írsz abban van igazság, de legalább a Zorbán diktaturájából odamenekült mosogató fiúk/lányok amikor felszállnak egy ilyen buszra érezhetik mennyivel jobb egy ilyen eszközön utazni, mint egy hagyományos üzemű autóbuszon. Tényleg mennyivel jobb? (Olvasom a mosléksajtóban, hogy Budapesten a Fővezérség fontolóra vette kétemeletes zero emissziós autóbuszok beszerzését. A második emelet nyitott lesz télen nyáron, és a Fővezérség vezetőinek lesz fenntartva, mert a budapesti polgároknak látniuk kell, mekkora marhákat választottak meg városuk irányítására.)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!