Egyre magasabban van a digitális teljesítmény mércéje

2021. február 18. 23:36

A BearingPoint Digitális Vezetői Tanulmánya mélyreható referenciaértéket nyújt a vállalatok digitális kereskedelmi érettségéhez több európai országban. Jaco van Zijll Langhout, a holland tanácsadó cég partnere összefoglalta, hogy a márkák miképp fokozhatják hatékonyságukat digitális szempontból.

2021. február 18. 23:36
null

A vállalatnál hosszú évek óta a digitális érettség négy átfogó dimenziója mentén értékelik a különféle iparágak résztvevőit. Az elmúlt évekhez hasonlóan fontos információk kerültek a birtokukba, amelyek hozzájárulnak a hosszú távú digitális trendek, a vezető digitális vállalatok és bevált gyakorlataiknak, valamint a fejlesztendő területek megértéséhez. A tavalyi tanulmányban arra a következtetésre jutottak, hogy ami a digitális teljesítményt illeti, nőtt a szakadék az alapvető dolgokat jól csináló és a digitális téren valóban kiemelkedő vállalatok között. Úgy tűnt, hogy egyes cégek elvesztek a digitális átalakulás összetettségében, míg a az élenjáró vállalatok, akik az innovációk implementálását több kisebb elemre osztották fel, egyre jobban fejlődtek a „tesztelj és tanulj” megközelítést alkalmazva.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az idei eredményeket összehasonlítva a korábbi évekkel, nem az iparági rangsorban, hanem a teljesítménydimenziókban tapasztalhatóak nagyobb elmozdulásokat.

A fogyasztói elektronikai termékek kiskereskedelme és a divat továbbra is digitális úttörő, az ügyfeleik számára bevezetett új funkciók tekintetében.

A kutatás során a legnagyobb átfogó javulást a „digitális marketing” dimenzióban figyelték meg, például az affiliate marketing és a social marketing jelentős növekedésével. Ha a vállalatok egyéni teljesítményét nézzük, az általános tendencia az, hogy a tavalyi sorrend digitális szempontból élenjáró cégei nem stagnálnak, hanem teljesítményük folyamatosan növekedett. 

Ebben az évben két sajátos tendenciát figyeltek meg: 

  • Fenntarthatóság az e-kereskedelemben: például a légitársaságok által már régóta használt karbon lábnyom kompenzáció átvétele, lehetővé téve a tudatos fogyasztók számára ezt az opciót is a szállítás környezeti terhének csökkentése érdekében.
  • Közösségi értékesítés: például a “betaggelt” megvársárolható termékek az Instagram-on, Facebook-on  vagy a Pinterest-en, illetve a termékmegjelenítés IGTV-n infuenszerek által, vagy a játékokon belüli reklámhirdetések képében.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A cikk szerzője: 
Nagy Simon Aladár

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!