Nem örül a német autóipar a belsőégésű motorok kivezetéséről szóló tervezetnek

2022. június 09. 14:22

Számos munkahely függ a belsőégésű motoroktól.

2022. június 09. 14:22
null

Az Európai Parlament 2035-től be akarja tiltani a belsőégésű motorral hajtott új autók értékesítését. Az európai parlamenti képviselők többsége szerdán Strasbourgban megszavazta, hogy a gyártók a következő évtized közepétől

csakis olyan személygépkocsikat és kisteherautókat forgalmazzanak, amelyek nem bocsátanak ki klímakárosító üvegházhatású gázokat.

Mielőtt azonban ilyen rendelet hatályba léphetne, a parlamentnek még egyeztetnie kell az uniós tagállamokkal.    

Volker Wissing (FDP) szövetségi közlekedési miniszter a belsőégésű motorral hajtott új autók értékesítésének 2035-től történő betiltása ellen szólalt fel. Wissing csütörtökön Berlinben a dpa német hírügynökség kérdésére válaszolva úgy fogalmazott, hogy az Európai Parlament belsőégésű motorral kapcsolatos döntése „nem nyerte el a tetszését”.

Számos munkahely függ a belsőégésű motoroktól

A technológia kivezetése nehéz idők kezdetét jelentené a polgárok számára – mondta. Sok munkahely függ ugyanis a belsőégésű motoroktól.

A belsőégésű motorral felszerelt, klímasemleges járművek engedélyezése van csak összhangban a technológiai nyitottság elvével”  – mutatott rá.

A tilalom beszűkítené a klímasemleges meghajtási technológiák választékát is

A Német Gépipari Szövetség (VDMA) is bírálta az Európai Parlament kezdeményezését. „Az Európai Parlament szavazása nem jó hír az EU ipari ereje és fenntarthatósága szempontjából” – mondta Hartmut Rauen, a VDMA vezérigazgató-helyettese csütörtökön.

„Ez nemcsak azt jelenti, hogy az EU feladja vezető szerepét a belsőégésű motorok technológiái terén, hanem azt is, hogy lemond egy nagy potenciállal rendelkező, fenntartható technológiai lehetőségről is” – mutatott rá Rauen. A tilalom ugyanis csak beszűkítené a rendelkezésre álló  klímasemleges meghajtási technológiák választékát.

Nem szabad eltekinteni attól sem – mondta –, hogy Oroszország és Kína uralja a globális járműipar ellátását az elektromobilitáshoz szükséges olyan kulcsfontosságú nyersanyagokkal, mint például a nikkel, a kobalt vagy a magnézium. „Ezáltal a belsőégésű motorok fokozatos kivonása jelentős geopolitikai kockázatot jelentene Európa számára” – figyelmeztetett.

„Az elektromobilitásra történő áttérés visszafordíthatatlan”

A Volkswagen csoport elvileg végrehajtható lépésnek tartja az Európai Parlament döntését. „Ambiciózus, de elérhető célt” fogalmaztak meg – közölte a wolfsburgi székhelyű vállalat csütörtökön. „Az elektromobilitásra történő áttérés visszafordíthatatlan. Ez az egyetlen ökológiailag, technológiailag és gazdaságilag észszerű módja a belsőégésű motorok mielőbbi kiváltásának” – fogalmaz a csoport közleménye.

Európa legnagyobb autógyártó csoportjának néhány márkája már korábban bejelentette, hogy fokozatosan kivonul a benzin- és dízeltechnológiából, és hamarosan leállítja a motorok új generációinak fejlesztését is.
A Mercedes-Benz autógyártó elvben üdvözölte az Európai Parlament azon döntését.

– mondta Eckart von Klaeden, a csoport külkapcsolati részlegének vezetője csütörtökön Stuttgartban a dpa hírügynökségnek.

„Elvben üdvözöljük a döntést” – mondta von Klaeden, hangsúlyozva, hogy a döntés a politikusokra hárítja a szükséges infrastruktúra biztosításának felelősségét. „A közlekedés területén az éghajlatvédelem sikerének szempontjából az új technológiák elfogadása, nem pedig a hagyományos technológiák betiltása a döntő szempont” – fogalmazott.

(MTI)

Nyitókép illusztráció. Fotó: Pixabay

Összesen 39 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nemmondom
2022. június 12. 20:28
50 év múlva majd építhetnek a felújíthatatlan elektromos autók akkumlátoraiból piramisokat Brüsszelben a Kadirok és Fatimák unokái.
Reszelő Aladár
2022. június 10. 11:29
És amikot Európa teljesen legatyásodva végre karbonsemleges lesz, akkor bejelentik, hogy a globális kibocsátás sosem látott szintet ért el Ázsia és Afrika robbanásszerű fejlődése miatt, akkor hátradőlhetűnk és azt mondjuk, hogy "inkább szegényen de jó emberként halunk meg. Amúgy a belső égésű technológia kellőképpen tökéletlen ahhoz, hogy hosszútávon fennmaradjon és még csak azt sem állítom, hogy nem kellenek különböző külső ösztönzők. Csaj valahogy a brüsszelitákban nem hiszek, hogy képesek olyan döntéseket hozni, ami ne lenne káros legalább a kontinens egy részének.
MZperXXL
2022. június 10. 02:37
Szóval ha szénerőművel termelt árammal töltik az elektromos autót, az környezetbarát és klímasemleges, de a szennyvízből nyert biogázzal hajtott belsőégésű motoros autó eltörlendő - az EU jelenlegi tervei szerint. Milyen szerencsések vagyunk, hogy ilyen remek EU-s szakértőink és politikusaink vannak... vagy hogy is van ez...?
józan paraszti ész
2022. június 09. 18:58
"belsőégésű motorral rendelkező járműveket 2035 után is lehessen újonnan forgalomba helyezni, ha bizonyíthatóan csak bioüzemanyaggal lehet azokat megtankolni." Ez helyből hülye. A bioüzemanyag nem ég el és nem lesz belőle égéstermék? Csak csendben megjegyzem, hogy a bioüzemanyag több szennyező anyagot termel, mint az olajszármazék. Ott mindenki hüje?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!