Ennek a kerékpárútnak még értelme is lenne, csak épp ez nem kell Karácsony Gergelyéknek

2023. szeptember 26. 05:30

Nem érti Rákosmente polgármestere, miért mond le a Rákos-patak menti kerékpárút bővítéséről a magát környezetbarátnak, zöldnek pozicionáló baloldali főpolgármester.

2023. szeptember 26. 05:30
null
Nagy Gábor
Nagy Gábor

Foghatja a fejét három budapesti városrész, könnyen előfordulhat ugyanis, hogy a Fővárosi Önkormányzatnak 2,7 milliárd forintot kell visszaadnia az Európai Uniónak. Miért?

Egy kerékpárút-fejlesztés miatt.

Még Karácsony Gergely főpolgármester elődje, Tarlós István idején készült el a Rákos patak melletti kerékpárút megvalósíthatósági tanulmánya, mesterterve. Egy egybefüggő, tizenkilenc kilométer hosszú kerékpárutat szeretnének kialakítani az érintett kerületek: Kőbánya, Zugló és Rákosmente. Hogyan? A rossz állapotú szakaszok átépítésével, illetve a még ki nem épített szakaszokon annak megépítésével.

A három városrészi önkormányzat össze is fogott, szakmai egyeztetések közepette megindították a tervezést. Rákosmente Önkormányzata – átvállalva a fővárostól a munkát – elvégezte a szükséges kisajátításokat; a projektet elősegítve Rákosmente 18, Kőbánya 7 darab ingatlant adott át ingyenesen a fővárosnak. A támogatási szerződést 2021-ben írták alá.

„A Rákos-patak menti kerékpárútvonal egyik fontos szerepe, hogy minden korosztálynak kerékpárral is elérhető legyen a mindennapi ügyintézés, a munkába, óvodába vagy iskolába járás – ez már a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ez év márciusi közleményében olvasható. – A másik funkciója, hogy megteremtse a magas színvonalú városon belüli rekreációs kerékpározás és kerékpáros turizmus feltételeit a turistáknak és a kikapcsolódni vágyóknak.”

Csakhogy mint az a szerdai Fővárosi Közgyűlés dokumentumai között fellelhető, a baloldali városvezetés színre lépésével a munka el-elmaradozott. (Eközben a belvárosban egyre több, pollerekkel „védett” kerékpársávokat hoznának létre Karácsonyék. Ennek társadalmi támogatottsága ugyanakkor csekély, de szakmai megalapozottsága is erősen kétségbe vonható.)

Kapcsolódó cikkek

Horváth Tamás rákosmenti polgármester ebben azt írta, több alkalommal egyeztetett Karácsonnyal a projekt életben tartása érdekében, eredménytelenül. Merthogy kapott egy levelet, amiben a főpolgármester arról tájékoztatta a fideszes polgármestert, hogy a Cinkotai úttól a Rákoscsaba utcáig tartó szakasz közbeszerzési eljárása eredménytelen lett és új eljárás lefolytatására pedig nincs lehetőség. Másik két szakasz esetében sikeres volt az eljárás, de a projekt fizikai megvalósítási határidejének (ami idén december 31. lenne) közelsége miatt nem tud megvalósulni a fejlesztés. Ebből adódik, lehet, vissza kell fizetni Brüsszelnek a 2,7 milliárdos VEKOP-projektben megítélt támogatást Budapestnek.

„Számomra teljességgel érthetetlen és értelmezhetetlen, hogy az a Karácsony Gergely, aki úgy hivatkozik magára, mint környezetbarát, zöld főpolgármester miért mond le a Rákos-patak menti kerékpárút bővítéséről? – fogalmazott a Mandiner.hu megkeresésére Horváth Tamás. Hozzátette: –

Ennek az elhibázott lépésnek köszönhetően a Fővárosi Önkormányzat most vissza kell, hogy adjon 2,7 milliárd forintot az Európai Uniónak.”

Nyitókép: Facebook 

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
MaBaker
2023. szeptember 26. 10:26
Nem éri, nem érti.... Mi a lószart nem ért?!!! Ezzel a fejlesztéssel nem lehet autósokat kiszorítani a forgalomból. Márpedig nem támogatnak semmit, ami az autósok számára ne okozna jelentős kárt. Nem azért viszik a kerékpárutakat a lehető legforgalmasabb helyeken, mert ott a legjobb a bicikliseknek, hanem mert ott a legrosszabb az autósnak.
Ödenburger
2023. szeptember 26. 08:17
Budapest legnagyobb kiterjedésű kerületéből (XVII.) ma nem lehet bringával biztonságosan kijutni. Szűk, keskeny, zsúfolt utakon kell(ene) az autók között/azokat akadályozva tekerni, bármerrre is menjünk (Keresztúri, Jászberényi, Cinkotai avagy Bélatelepi/Csévéző uatkon). Ha valaki próbálta, tudja: nettó életveszély. És emiatt hiába vannak a kerületben belül egész jó bicikliutak (kedvencem a Pesti út menti az Elágtól kifelé), ezek egy elkülönülő szigetet alkotnak a főváros kerékpáros közlekedésében. Ezt az összeköttetést is megteremtette volna az új bringaút; meghiúsulása mutatja, hogy Karácsonyékat tényleg csak az autósok szivatása érdekli, nem a kerékpározás terjesztése. (Ma reggel a KJlinikáknál átkelve megint összesen 2 biciklist láttam a Naygkörút és Nagyvárad tér közti lekarózott szakaszon...)
lendvaiildiko
2023. szeptember 26. 08:07
A Rákosmentének jobban a fókuszba kellene kerülnie, Karó Geri uralkodását követően különösen. Nem csak az autósokat üldözi, de mindent megtesz a XVII. kerület ellen. 1.) A belvásori autós üldözés következményeként jelentősen megnőtt azon kerületek autósforgalma, légszennyezettséget, melyek az M0 út közelében vannak. 2.) kihúzta a Tarcsai és Cinkotai utakat összekötő elkerülő utat. 3.) évek óta - vélhetően örömmel - nézi a halál kereszteződést, a Tarcsai út, Jászivány utca, Almásháza utca, új elkerülő út találkozásánál lévő szörnyű forgalomtechnikával "ellátott" helyet. Naponta történnek karambolok, a helyi lakosok Facebook csoportban azonnal közlik, ha újfent történt valami. A kötelező biztosítási díjak is magasabbak az e területen lakok számára. Most még egy hatalmas kivágott fa óriással is takarják a terület beláthatóságát. 4.) Nem értem a budapestieket. Egy üzemanyag áremelésért képesek voltak autós blokádot rendezni, pedig Karós Geli ámokfutása sem egy piskóta...
Frakk a macskák réme
2023. szeptember 26. 07:48
Ez a Rákosmente, Rákosliget fideszes kerület? Nemrég arra tévedtünk el és ott mentünk fel az M0-ra. Csodás kisvárosias, üdülőhelyi, gondozott.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!