Durván lecsökkentek az újautó-eladások Európa-szerte

2021. november 18. 13:04

Magyarországon 23,6 százalékkal kevesebb új autót adtak át októberben, mint tavaly ilyenkor.

2021. november 18. 13:04
null

Októberben közel harmadával esett vissza a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA csütörtöki jelentése szerint. Az október már sorban a negyedik hónap volt a forgalomba helyezések csökkenésével az előző évihez képest. Az ACEA honlapján publikált jelentés alapján októberben 665 ezer új autót helyeztek forgalomba az Európai Unió 27 tagállamában. Az idei bizonyult a leggyengébb októbernek a nyilvántartások vezetésének a kezdete óta. Az év első tíz hónapjában a forgalomba helyezett új autók mintegy 8,2 milliós száma 2,2 százalékkal haladta meg a 2020-as bázist. Szeptemberben még 6,6 százalék volt az első kilenc havi többlet, augusztusban pedig 11,2 százalék az első nyolc havi.

A legnagyobb európai autópiacokon kétszámjegyű százalékos csökkenés következett be októberben az új autók forgalomba helyezésében:

Olaszországban 35,7 százalékkal, Németországban 34,9 százalékkal, Franciaországban 30,7 százalékkal, Spanyolországban 20,5 százalékkal. Az első tíz havi forgalomba helyezések száma Németországban már 5,2 százalékkal kevesebb lett az előző évinél. Olaszországban viszont még 12,7 százalékos, Spanyolországban 5,6 százalékos, Franciaországban pedig 3,1 százalékos a tíz havi többlet a 2020-ashoz képest. A legnagyobb októberi visszaesés éves bázison Ausztriában következett be, 39,2 százalékos. Növekedés viszont csak Írországban és Cipruson volt, 16,7 és 5,2 százalékos.

Az uniós tagországok többségében az első tíz hónapban forgalomba helyezett autók száma az októberi nagy csökkenés ellenére is meghaladja még az előző évit. A legnagyobb mértékben Görögországban, 31,9 százalékkal. Horvátországban 27,2 százalékos, Észtországban pedig 25,9 százalékos a többlet. A legnagyobb elmaradást a 2020-astól, 12,9 százalékosat Litvániában regisztrálták az első tíz hónapban forgalomba helyezett autók számában. Belgiumban 9,1 százalékos, Hollandiában pedig 7,1 százalékos az elmaradás.

A legtöbb autót az olasz-amerikai Fiat Chrysler és a francia PSA autóipari konszern egyesülésével idén létrejött Stellantis konszern márkáiból helyeztek forgalomba októberben 147,8 ezret 33,0 százalékos éves csökkenéssel. A Volkswagen csoport márkáiból 44,0 százalékos csökkenéssel 134,1 ezret helyeztek forgalomba októberben. A Stellantis piaci részesedése 22,2 százalékra csökkent 23,1 százalékról, a Volkswagen konszern részesedése 20,2 százalékra 25,1 százalékról.

A legnagyobb darabszámban a Volkswagen konszern VW márkájából helyeztek forgalomba októberben,

62,1 ezret, de 41,7 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban. A VW márka piaci részesedése 9,3 százalékra csökkent 11,2 százalékról.

Az első tíz havi forgalomba helyezésekben még vezet a Volkswagen csoport a Stellantis előtt: a Volkswagen 2,1 millió, a Stellantis – amely 14 autómárkát gyárt, köztük a Fiat, Chrysler, Opel, Peugeot, Citroën, Jeep, Maserati és Alfa Romeo – 1,8 millió autót helyezett forgalomba. A Volkswagen tíz havi piaci részesedése csökkent, 25,6 százalékra ment le 25,7 százalékról, a Stellantis részesedése viszont 22,1 százalékra emelkedett 21,9 százalékról. Az első tíz havi forgalomba helyezéseket is a VW márka vezeti 936 ezerrel, ami 11,4 százalékos piaci részesedésnek felel meg, kisebbnek az előző évi 11,5 százaléknál. Magyarországon októberben 9131 új autót helyeztek forgalomba, 23,6 százalékkal kevesebbet az előző évi 11,9 ezernél. Az első tíz hónapban forgalomba helyezett 103,6 ezer autó 1,6 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi számot.

(MTI, fotó: Anke Waelischmiller / SVEN SIMON / SVEN SIMON / dpa Picture-Alliance via AFP)

Összesen 19 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Friedrich Ferdinand von Beust
2021. november 20. 18:34
Ma kaptam hírlevelet. Ha most megrendelem az új autóm, eskü, hogy nem emelik az árát amíg megjön. Hahó, a hülyék odaát vannak!
olajfa1
2021. november 19. 09:42
Akkor jövőre brutál eladásnövekedés várható!!!!
fogas paduc
2021. november 19. 09:02
Amíg ki nem épül az üzemanyagcellás technológia, addig is miért nem foglalkoznak a belső égésű motorokban a vízbefecskendezéssel? - kb 30 %-kal lehetne a fogyasztást csökkenteni, miközben nőne a teljesítmény, a nyomaték és a motor élettartama, a károsanyag kibocsátások jelentős csökkentése mellett. Minden műszaki problémát ezzel kapcsolatban már vagy 70 éve megoldottak . https://docplayer.hu/104945381-Vizbefecskendezes-mint-a-katonai-alkalmazasu-belsoegesu-motorok-hatasfoknovelesenek-es-hokibocsatas-csokkentesenek-uj-eszkoze.html
hlaci83
2021. november 18. 15:33
Nem gyártottak annyit a Covid által várt visszaesés miatt és chip hiány is van. A Skodánál 65000 autó áll legyártva. Várják a chipet bele...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!