A Ganz-csuklós villamosokat cserélné frankfurti szerelvényekre a BKV

2021. július 19. 21:43

A tervek szerint 35 alacsonypadlós, használt. utólag klímával is felszerelt frankfurti villamossal váltanák ki a Ganz-csuklós járműveket.

2021. július 19. 21:43
null

A BKV Zrt. hétfőn közölte az MTI-vel, hogy igazgatóságuk döntött a „Használt, alacsonypadlós villamosok beszerzése” tárgyú közbeszerzési eljárás megindításáról. Az eljárás sikeres lefolytatása után 35 alacsonypadlós, használt frankfurti villamos megvásárlásával lehetőség nyílhat az elöregedett Ganz-csuklós járművek lecserélésére, és a szolgáltatás színvonalának növelésére.    

Kiemelték, hogy a BKV 620 darabos villamos járműállományának négyötöde meghaladta villamosoknál tervezett 30 éves élettartamot.

Műszaki állapotát figyelembe véve a csaknem 50 éves átlagéletkorú 37 darabos Ganz-csuklós állomány cseréje a legsürgetőbb. Ezek a villamosok keskeny kialakításukkal – a többi budapesti villamos járműszélességéhez viszonyítva – és alacsony tömegükkel szinte bárhol tudnak közlekedni a BKV villamoshálózatán, leváltásukra ezért csak hasonló műszaki paraméterekkel rendelkező járművek megfelelők. A frankfurti villamosok hasonlóan keskeny kialakításuknak köszönhetően alkalmasak lehetnek erre a feladatra.

A Ganz-csuklósoknál már jelen állapotukban is korszerűbbek, hiszen alacsonypadlós kialakításúak, életkoruk 24-28 év, tehát még legalább 15-20 évig üzemeltethetők.    

Mint kifejtették: a járművek beszerzésének előkészítése már hónapok óta zajlik. Ezalatt beszerezték az összes releváns műszaki és üzemeltetési adatot, továbbá a járműveket több alkalommal is megvizsgálták. Az összegyűjtött információk alapján elkészült a villamosok „honosítási terve”, vagyis a BKV hálózatára való alkalmassá tételük, továbbá a klimatizálásuk is.    

Elkészült továbbá egy előzetes gazdaságossági számítás is, amelynek eredménye alapján a klimatizálás költségeit is figyelembe véve 10 éves futamidőre vetítve nagyságrendben hasonló költség mellett üzemeltethetők a frankfurti villamosok, mint a velük kiváltani szándékozott Ganz-csuklósok. Ugyanakkor klimatizálás nélkül több száz millió forintos nagyságrendű költségmegtakarítás is elérhető lenne ugyanezen időszak alatt a Ganz-csuklós villamosok tovább üzemeltetéséhez képest, az alacsonypadlós kivitel nyújtotta színvonalnövekedés mellett – jegyezték meg.    

Azt írták: a frankfurti villamosok esetében a légkondícionáló berendezések utólagos beszerelése megvalósítható.

Ezt igazolja egyrészt a helyszíni szakértői szemle, másrészt a TW6100 típusú villamos szakembereink által nemrégiben megvalósított utólagos klimatizálásának tapasztalatai is – tették hozzá. A hétfői döntés értelmében – bár a teljes eladásra kínált mennyiséget lefedi a közbeszerzési eljárás – első körben csak egy prototípus járművet kívánnak beszerezni. A további villamosok megrendelése a prototípus jármű honosítási folyamatának függvénye lesz, mérlegelve a klimatizálás sikerességét, illetve a gazdaságossági szempontokat – közölte a BKV.

(MTI)

Fotó: Wikpedia, Duewag-Siemens R-Wagen

Összesen 58 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nyugalom
2021. július 20. 10:36
Roncsokat milliardokert! Bravo! Kiket is kentek meg, mennyivel?
Tibesz26
2021. július 20. 09:13
ez egy rozsdás villamos és nem megfelelő utvonalra terveszték
btete
2021. július 20. 09:10
Amikor a felujított orosz-szovjet metró kocsikat légkondi nélkül rendelte meg Tarlós senki se károgott itt. Lenyelte mint kacsa a nokedlit.
pitypang1125
2021. július 20. 09:06
Agyhalottak. Most azonnal tessék lecserélni az új és modern szolgálati autóikat, 18-20 éves suzuki swiftekre, hiszen elmennek még azok is tíz évet, a klimatizálásuk pedig megoldható, alacsony padlós is, és keskeny kivitelü.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!