BKV-elnök: A felújított metrószerelvények nagy része nem veszélyezteti az utasok biztonságát

2017. június 26. 09:44

A BKV elnök-vezérigazgatója szerint a 3-as metró biztonságos, a felújított metrószerelvények meghibásodásainak nagy része nem veszélyezteti az utasok biztonságát. Bolla Tibor a TV2 hétfő reggeli műsorában elmondta: a felújított szerelvényeknél „nem jól van beállítva egy-két dolog, jellemzően az ajtó”, de az utasok biztonságát okozó hibák „nem nagyon történnek”.

2017. június 26. 09:44

Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint a 3-as metró biztonságos, a felújított metrószerelvények meghibásodásainak nagy része nem veszélyezteti az utasok biztonságát. Az elnök-vezérigazgató a TV2 Mokka című műsorában hétfőn tagadta, hogy a felújított szerelvényekkel kapcsolatban „bármiféle utasbiztonsági kérdés” lenne.

Mint mondta, a hibák az új szerelvényeknél is előfordulnak, és a felújított szerelvényeknél tulajdonképpen „nem jól van beállítva egy-két dolog, jellemzően az ajtó”, de az utasok biztonságát okozó hibák „nem nagyon történnek”. Hozzátette: sokszor például azért kellett kiállítani a kocsikat a forgalomból, mert rossz volt az ajtónyitó kontroll-lámpája és a vezető úgy látta, hogy az ajtó nyitva van. Bolla Tibor hozzátette: azért tárgyalt a múlt héten a metrófelújítást végző orosz cég vezérigazgatójával, mert a hibák olyan nagyságrendet értek el, hogy „valamit tenni kellett”.  

A 3-as metró biztonságos, mind a régi szerelvények, mind az új szerelvények – jelentette ki, megjegyezve, kérték az orosz felet, javítsák ki a hibákat. A vezérigazgató közölte: reméli, egy-két héten belül kijavítják a hibákat az orosz mérnökök, és a felújított szerelvényeket vissza lehet állítani a forgalomba.  Az elnök-vezérigazgató azt mondta: nem találtak olyan hibát, amely „azt mutatná, hogy ez a szerelvény rossz”. Ez a szerelvény minden mérnök és a BKV szakemberei szerint is „jól összerakott, csak gond van a végszereléssel és vannak olyan bosszantó hibák, amelyek nem történhetnek meg”.  

Bolla Tibor azzal kapcsolatban, hogy több mint 800 millió forintos kötbérigényt jelentettek be késedelmek miatt a BKV a 3-as metró vonalán futó szerelvények gyártója és felújítója, a Metrovagonmassal szemben, kiemelte: a kötbérkövetelés nem a meghibásodásokból adódik, hanem az orosz fél szállítási késedelméből. Mint mondta, jelenleg az oroszok 4-6 héttel vannak lemaradva, de amennyiben ezt be tudják hozni, a kötbér egy bizonyos része alól mentesülhetnek.

A BKV Zrt. péntek délután megkezdte a felújított metrószerelvények átmeneti kivonását a forgalomból, hogy azokat soron kívül átvizsgálják. A kivonást megelőzően, péntek reggel a Nyugati pályaudvarnál ismét meghibásodott egy szerelvény, és több percig nem tudott ajtót nyitni.

(MTI)

Összesen 96 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2017. június 26. 21:33
BKV-elnök: A felújított metrószerelvények nagy része nem veszélyezteti az utasok biztonságát Akitlosz: A terroristák robbantásainak és gyilkolászásainak a nagy része sem veszélyezteti az utasok biztonságát. A maradék meg ... Kicsire minek adni ugye? Egy is elfogadhatatlanul sok.
belga
2017. június 26. 18:00
Utazzon rajta minden nap -egészen a végIeges feIújításig. Ez Ienne a minimum ahhoz, hogy iIyen nyiIatkozatokat tehessen.
BőröndÖdön
2017. június 26. 15:52
A "nagy része" nem túl meggyőző...
balbako_
2017. június 26. 15:35
Van min csámcsogni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!