Nincs miből felszámolni a Malévot

2013. február 04. 10:13

Közel 170 milliárdot követelnek a hitelezők a Malév felszámolójától. A Világgazdaság úgy tudja: a kormány időt kért arra, hogy megtalálja a megfelelő befektetőt egy új légitársaság létrehozásához.

2013. február 04. 10:13

Az egy éve csődbe ment Malév – amelynek akkor háromezer élő szerződése volt – felszámolása 2012. február 14-én kezdődött, és azóta is tart. A Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Kft. tájékoztatása szerint „a teljes, bejelentett és elismert, mintegy 2000 hitelező igényét magában foglaló hitelezői követelésállomány közel 170 milliárd forint. Kijelenthető, hogy a felszámolás vagyona nem biztosít elegendő forrást a felszámolás várható költségeire” – közölte a Világgazdasággal a felszámoló. Hozzátették, hogy a bérgarancia-alapon (bruttó 1 013 000 forint/fő) túl nincs fedezet az összes dolgozói követelés teljesítésére.

A HUNALPA Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesülete ellenben úgy véli, hogy a felszámolás kontrollálhatatlan folyamattá vált. Demeter Csaba, a szervezet elnöke a lapnak elmondta: abban reménykedik, hogy igazak azok a hírek, melyek szerint még az idén elindulhat a Malév megszűnése után maradt űr kitöltésére a Hungarian World Airways (Magyar Légiutak a Világra Zrt).

A Világgazdaság szerint erre egyelőre kevés az esély. „Egy tőkeerős, a nemzeti érdekekkel összeegyeztethető, átgondolt stratégiával rendelkező szakmai befektető bevonása mindenképpen elengedhetetlen egy új légitársaság létrehozásához és működtetéséhez. A nemzetközi tapasztalatok szerint a magas induló tőkeigény miatt egy újonnan piacra lépő társaságtól csak két-három évi veszteséges működés után remélhető legalább nullszaldós eredmény. A megfelelő partner megtalálása a világgazdaság és a légiközlekedési ágazat jelenlegi helyzetében különösen időigényes és rendkívül összetett feladat” – közölte a lappal Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. További problémát jelent, hogy a Malév unión kívüli repülési jogai közül a vélhetően nyereségesen üzemeltethető útvonalakat (Tel Aviv, Kijev, Moszkva, Isztambul) már megkapta a WizzAir.

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kuwiq
2013. február 04. 11:50
Mi az, hogy "nincs miből felszámolni?" A felszámolás lényege, hogy ha van vagyon azt arányosan szétossza azok között, akiknek jogos követelései állnak fenn a céggel szemben. Ha nincs vagyon, nincs mit osztani. Felszámolást ezzel lezárni, a követeléseket a hitelezők ennek alapján veszteségként elkönyvelik a jogerőre emelkedés után. Pont. Esetleg az Oszkó magánvagyonából kérni, mert aláírta, hogy a ruszkik a garanciavállalásuk költségeit áttolják a MALÉVra a visszavásárláskor.
krisztoforo48
2013. február 04. 11:12
Ebből is látszik,hogy semmi szükségünk rá.
Shom_Ford_All
2013. február 04. 10:59
A Wizzair hány malévost vett át összesen? (A stewardess-ek közül kb. hatot.)
liberálzöld.
2013. február 04. 10:59
A libás Bajnai után jön a repülős Orbán!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!