A Kossuth és a Petőfi Rádió is szupermárka lett

2012. július 03. 09:35

A közmédia két rádióadója, a Petőfi Rádió és a Kossuth Rádió is megkapta a Superbrands 2012 elismerést. Az MR2 széles zenei portfóliója, illetve aktív Facebook-felülete, az MR1 minőségi és naprakész műsorai miatt emelkedhetett ki.

2012. július 03. 09:35

A közmédia két rádióadója, a Petőfi Rádió és a Kossuth Rádió is megkapta a Superbrands 2012 elismerést – tájékoztatta a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) az MTI-t hétfőn. Az elismerés pozitív visszaigazolás nemcsak az adókon dolgozó munkatársaknak, hanem a hallgatók és az üzleti partnerek részére is – olvasható a közleményben.

Az összegzés felidézi, hogy a Petőfi Rádió az elmúlt években több száz olyan hazai és külföldi előadót mutatott be a közönségnek, akiknek a zenéjét eddig a magyar hazai rádiós piacon egyáltalán nem vagy alig játszották. Emellett külön hangsúlyt fektettek a fiatal hazai tehetségekre. A Petőfi Rádió közszolgálati feladata a minőségi zenei kínálat biztosítása, mely a poptól a világzenéig, a rocktól a lounge-on át az urban zenékig terjed, ezzel az adó továbbra is alternatívája tudott maradni a kereskedelmi rádiókban megszokott zenei kínálatnak. A Petőfi Rádió a műsorszolgáltatáson kívül nyilvános koncerteken mutatja be a legkedveltebb hazai koncertzenekarokat és előadókat, saját színpadaival pedig a nagyobb fesztiválokon is jelen van. A Petőfi Rádió hallgatói a közösségi oldalakon is figyelemmel kísérik a csatorna történéseit, a Social Times közösségi médiamarketing oldal felmérése szerint 85 százalékkal Magyarország legaktívabb Facebook oldala lett a Petőfié.

Az MTVA közleménye kiemeli, hogy a több mint fél évszázada működő Kossuth Rádió Magyarország leggazdagabb tartalmú rádiója. „Kiegyensúlyozott, pontos hírek, információk, érdekes beszélgetések, igényes szórakoztatás hangjátékokkal, sporttal, kabaréval: az értelmes beszéd fóruma” – olvasható a közleményben. Mint írják, a Kossuth Rádió legfontosabb közszolgálati feladata a gyors, hiteles, pontos és pártatlan tájékoztatás, legyen szó közéletről, politikáról, kultúráról, diplomáciáról, sportról vagy az élet bármely más területéről. Új, korszerű hangzásvilágban, percre kész aktualitásokkal várják a műsorvezetők színes és érdekes műsoraikkal a hallgatókat. Magyarország egyik leghallgatottabb rádióját naponta több mint másfél millió ember választja.

A Superbrands védjegyről független szakértői bizottság dönt, a testület tagjai figyelembe vették az adott brand tradícióját, piaci szereplését és fogyasztói elismertségét, a vállalat értékét és etikai megítélését, továbbá a közismertségét, tudatos innovációját és márkastratégiáját.

A bírálóbizottság Business to business (B2B) kategóriában a Sonda Ipsos Zrt.-t idén is díjazta.

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
GáborGábor
2012. július 03. 14:51
Jogos a pont, a Petőfi/MR2 többet tett, adott az igényes magyar zenékért, mint bármely - általában - rétegcsatorna - az azt megelőző 20 év folyamán, már csak országos lefedettsége okán is... És jóvátett valamit abból az iszonyatos pusztításból, amit "danóbiusz", sláger, és tsai végeztek mind zenei, mind verbális téren a "kereskedelmi rádiózásnak" nevezett igénytelenséggel... Csak azokat sajnálom, akik éppen abban az évtizedben értek volna csúcsra, amikor nem volt lehetőség bekerülni a médiába, és így örökre elvesztek az igényes zenéket kedvelők, sőt, továbbmegyek, a magyar kultúra számára...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!