Tiltakozik a tervezett utazási költségtérítés ellen az MGYOSZ és a VOSZ

2012. március 01. 14:00

Közös közleményben tiltakoznak az általános utazási költségtérítési kötelezettség bevezetése ellen: a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége nem ért egyet a javaslattal.

2012. március 01. 14:00

A hatályos kormányrendelet alapján jelenleg a hétvégi hazautazás költségének legalább 86 százalékát, de maximum 30 ezer forintot kell fizetnie a munkáltatónak. A személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényjavaslat 2012. július 1-től azonban ezt kiterjesztenék általános, helyi és helyközi utazásra, valamint a felső korlátot eltörölnék, illetve a jegy vagy bérlet árának legalább 86 százalékát a munkáltatóra terhelnék a helyi közlekedés esetében is – írja közleményében a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ).

Rolek Ferenc, az MGYOSZ alelnöke szerint a javaslat jelenlegi formájában elfogadhatatlan a munkaadók számára, mert amellett hogy jelentős pluszterhet jelentene a vállalatok számára, a béren kívüli juttatások kapcsán az adótörvényekkel is ütközik. Dávid Ferenc, a VOSZ főtitkára szerint a vállalkozások helyzetét tovább nehezítő, felső határ nélküli utazási költségtérítési kötelezettség bevezetésére és a helyi közlekedésre való kiterjesztésére, ami például Budapesten munkavállalónként mintegy 120 ezer forint éves többletköltséget okozna, nincs reális lehetőség.

A két legnagyobb hazai munkáltatói érdekképviseleti szervezet elfogadhatatlannak tartja az érdekvédelmi szervezetekkel folytatott konzultáció nélkül megszületett javaslatot. A múlt héten megalakult Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma (VFK) összehívásával kidolgozható lenne a javaslat olyan módosítása, amely a munkaadók számára is elfogadható megoldást jelentene – áll a közleményben.

Összesen 19 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bigyomail
2012. március 01. 15:04
Szép elképzelés az államtól egy újabb, a versenyképességet rontó, a béremelések lehetőségét elvevő intézkedés meghozatala. Mert ugye jelenleg az van, hogy a vállalkozások termelnek pénzt. Senki más. Ebből van a saját alkalmazottak bére, meg az adó, amiből meg az állami alkalmazottak bére, no meg az a pénz, amiből a BKV és a MÁV vesztesége is finanszírozásra kerül. Erre most, miután a MÁV és a BKV hírhedten pocsékul gazdálkodik, az állam azt mondja, hogy a vállalkozások még több pénzt adjanak az államnak, ahelyett, hogy legalább egy minimális hatékonyságnövelést követelne meg a saját vállalataitól.
heep
2012. március 01. 14:50
Ez most a tömegközlekedés privatizálásnak első lépése?
jag3
2012. március 01. 14:46
Hát igen. Végül is előbb utóbb kiderül, hogy a (nagy)vállalkozók igazi pártja mégiscsak az MSZP és az igazi kommunista állampárt a Fidesz. Helyükre kerülnek a dolgok ;)
anticonstitutionnelle
2012. március 01. 14:40
Max azt mondja a vállalkozó, hogy minek neked bérlet ha kocsival jársz. Ha a melós okoskodik, akkor megy a levesbe. Hétvégi hazautazást nem fizetik ki mindenhol. A hétvégében beszéltem egy Pest környékén tanító lánnyal, aki az ország másik végébe jár haza, de a suli nem térít neki semmit, mert nincs pénz rá.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!