Van amiben még az Európai Bizottság szerint is sikertörténet lett Magyarország az uniós tagállamok között
Egy olyan rendszer lett sikertörténet, ami 2010 előtt nem volt hatékony, azóta pedig az EU legjobb gyakorlatává vált.
A Ryanairhez több tucatnyi, utazókat ért sérelem kapcsolódik hazánkban.
Amíg a Ryanair légitársaság ügyében a kormányhivatal folytatja a vizsgálatot, addig az elmúlt években tapasztalt utaspanaszok nagy száma miatt a fogyasztóvédelemért felelős miniszter a társasággal szemben soron kívüli témavizsgálatot rendel el – olvasható a Magyar Nemzet cikkében.
A cikkből kiderül, hogy az igazságügyi tárca megerősítette, hogy a kormány elfogadhatatlannak tartja és a leghatározottabban elutasítja a légitársaság által követett gyakorlatot. Mint jelezték,
hanem például a korábbi időkben járattörléssel, nem megfelelő tájékoztatással, poggyászkezeléssel és az utasokkal való kommunikációval kapcsolatban is.
„Az a hangnem, amit a Ryanair vezetése ütött meg a magyar kormánnyal szemben, a panaszok alapján általánosan előfordul az utazóközönséggel szemben is, ami megengedhetetlen. A Ryanair bocsánatkéréssel tartozik, elsősorban az utazóknak” – szögezték le. A minisztérium szerint a panaszok száma és súlya hatékony kivizsgálást és fellépést igényel a jövőbeli jogsértések megelőzése érdekében, főként, hogy a járvány után megnövekedett utazási kedv visszaélésekre adhat lehetőséget a légitársaságoknak
Csekély internetes kutatásból bárki számára világossá válik, hogy
amelyek egyebek mellett a járatkésések esetén elvárt tájékoztatás vagy ellátás hiányáról, a kifizetett szolgáltatások vagy jogos kártérítések elmaradásáról, rejtett költségek felszámításáról, a poggyászok elkeveredéséről, illetve megtévesztésről, kiszolgáltatottságról szólnak.
Nyitókép: AFP