A Bubi visszafejlesztéséről

2020. október 19. 20:01

Szomorú vagyok a MOL Bubi közbringarendszer leépítési tervei és bizonytalan jövője miatt.

2020. október 19. 20:01
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„Egy pillanatig sem állítom, hogy a Bubi tökéletes: a népszerű indulás után több adminisztratív nehézség riasztotta el az első bérletüket megújítani szándékozó felhasználókat, a mobilapp éveken át nem frissült, a díjszabás a kezdeti óvatosság (kaució előírása) után nem követte a felhasználói szokások változását. Rég integrálni kellett volna a BKK bérletekkel a Bubi díjszabását, megszüntetni a személyes szerződéshosszabbítást és eltörölni a kauciót. Ez mind igaz – ezek azonban megrendelői döntéseken és egy régóta időszerű átfogó szoftverfrissítésen múlnak, ehhez nem kéne kidobni az egész rendszert biciklistül és drasztikusan csökkenteni a biciklik számát.

Sok kritika érte a bicikliket a tömegük miatt, a ma 24 kilós Bubi biciklik helyett azonban az új tender 19-23 kg közötti kerékpárokat ír elő – akkora változás tehát e téren nem lesz. Ezt ráadásul a kiírás pontozási-súlyozási rendszere is »támogatja«: hiába pályázik valaki pl. 13 kg súlyú kerékpárral, akkor is csak 19 kg-nak megfelelő pontszámot kap. A 23 kg-os tömeg a meglévő kerékpár-állomány fejlesztésével (abroncsok cseréje) is elérhető lenne, ezért kár új rendszert vásárolni.

Feltűnő a Bubi-tender elzárkózása a technológiai fejlődés elől: a kiírás deklaráltan nem tartalmazza a flotta elektromos kerékpárokkal való bővítését. Így tehát nem lenne továbbra sem kiterjeszthető a rendszer a budai hegyvidéki területekre és nem lenne használható nagyobb távokon sem. Manapság minden bővülő nagyvárosi rendszerben megjelennek az elektromos rásegítésű kerékpárok, érthetetlen, miért maradt ez ki a BKK tenderéből.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 60 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Bejla
2020. október 20. 12:54
aki bicajjal jár autó helyett, annyit is ér
Marula
2020. október 20. 09:27
"adminisztratív nehézség" : egyszerűsíteni kell. "mobilapp éveken át nem frissült" : ez trehányság "kaució előírása": teljesen jogos. "Rég integrálni kellett volna a BKK bérletekkel a Bubi díjszabását" : igen "megszüntetni a személyes szerződéshosszabbítást" : lásd egyszerűbb adminisztráció "eltörölni a kauciót": nem. "Sok kritika érte a bicikliket a tömegük miatt" : akinek ez a legnagyobb baja.... most komolyan, könnyebb bringát szeretne, ami drágább is mert más technológia, de azért kaució meg ne legyen?
Frick László Intézet
2020. október 20. 06:47
Korláthoz kötött helyett majd lesz telefonos applikációval felkapdoshatós,mint Pekingben vagy ahogyan már a rollerek.Dávidkám! -kisfiam! nem hallottál még erről?Nekedkellmegtudnod utoljára? https://c8.alamy.com/comp/R4TMB8/usingmobile-phoneapptoaccessdocklessbikesharesharingcyclingbeijingpekingcapitalcitypeoples-republic-of-chinachinachineseasiaasian-R4TMB8.jpg
Krupp Skya
2020. október 20. 06:28
Karácsonynak kellene egy bubi frizura.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!