Digitális divat: izgalmas új karrierlehetőség

2021. május 19. 23:42

Míg a valódi élet a vírus által lelassulni kényszerült és arra ösztönzött bennünket, hogy az elhatalmasodott kifelé élést megszüntetve befelé figyeljünk, a szűk mikroközösségeinkre koncentrálva. Addig az online tér, a technológia és az innovációk világa, mintha ezzel párhuzamosan felültek volna a Hyperloopra . Ezen területeken óriási, szinte napról-napra történő rohamléptű változások következtek be. Éppen, hogy elkezdtük megérteni mi az, hogy blockchain vagy NFT , a különböző iparágak és vállalatok már el is kezdték magukévá tenni. A divatipar digitalizációjának fellendülése izgalmas új specializációt jelent a művészek számára.

2021. május 19. 23:42
null

A videojátékokban a karakterek testreszabása és a ruhák megváltoztatása mind a játékélmény része. Ami eddig játék volt, most félvalósággá alakul. A Kreatív Művészetek Egyetemének (UCA) Divat- és Textilipari Iskolája új mesterképzést indít a digitális divat területén.

Úgy vélik, hogy a digitális divatbemutatók és az ebben való karrier effektív irányok és lehetőségek. 

Digital Fashion program

A képzés nyitott a különböző területekről érkező szakemberek számára, mint divat, informatika és más tudományok. A 3D tervező szoftver előzetes ismerete nem szükséges, ezeket a készségeket a tanfolyamon a hallgatók elsajátítják. A nem divat vagy játékbeli háttérrel rendelkező hallgatóknak intenzív mintavágó és ruhaépítő foglalkozásokat kínálnak, hogy felgyorsítsák őket a ruhaalkotás folyamatainak kreatív megélése érdekében. A hallgatók a digitális divat és a kapcsolódó technológia három területébe kapnak betekintést: játékok, e-kereskedelem és igény szerinti gyártás.  Mind a 3D eszközök előállításán alapulnak, de magukban foglalják a digitális bemutatótermekhez és a virtuális kifutókhoz kapcsolódó technológiákat is.

A digitális divat ösztönzői 

Ha a jelenlegi világunkat nézzük, akkor azt mondhatjuk, hogy adta magát az iparág ezen irányba való elmozdulása. Csupán néhány dolog kombinációja és események együttállására volt szükség: a technológia elérhetősége (Clo3D, NFT, blockchain), a fogyasztók ösztönzése a fenntarthatóbb divatipar felé, a COVID-19 által bevezetett korlátozások és végül a játékok növekvő népszerűsége, amely egy több milliárd dolláros iparággá nőtte ki magát. 

Jules Dagonet az egyetem professzora szerint a divat összes résztvevőjének nyitottnak kell lennie ezen irányba, mert a jövő profitábilis területéről beszélünk. 

A művész

A digitális divat lehetőséget kínál a kreatív lehetőségek körének kibővítésére. A virtuális ruhák olyan anyagokból is elkészíthetőek, amelyek fizikailag nem léteznek, például tűz vagy víz. Ez egy lehetőség a divattervezők számára, hogy felfedezzék a metaverzió jellegzetes és kihívásokkal teli világát. Azonban ugyanígy esély a játékkészítő művészek számára is, hogy megismerjék a divattervezést.

A fogyasztó 

Az Egyetem úgy véli a felhasználó számára éppen olyan fontos a virtuális játékbéli identitása, mint akárcsak a fizikai, így ez egy lehetőség arra, hogy újragondolja azt. A virtuális alteregót extravagánsabban lehet öltöztetni, nem kell aggódni a kényelem és a praktikum vagy akár mások véleménye miatt. A digitális divat a fogyasztók számára is lehetőséget jelent fenntarthatósági célkitűzések teljesítésére. A fenntarthatóság a divatrajongók számára nagyon fontos, ezért az ipar is kiemelten kezeli. A digitális divat lehetővé teszi az igény szerinti darabszám legyártását és a hulladék mennyiségének csökkentését, ami hatalmas probléma az iparban.

A márkák

Számos előnye mellett a márkáknak, jelentős költségekkel jár a digitális divat, ugyanis az megköveteli tőlük, hogy radikálisan átgondolják üzleti modelljeiket ahhoz, hogy áttérjenek az igény szerinti gyártásra. Az e-kereskedelem nagy előrelépéseket tesz, és az előrejelzések szerint továbbra is folyamatosan növekszik. Ehhez képest a fizikai kiskereskedelem sínylődik. A 3D-s eszközök, a virtuális bemutatótermek, és a virtuális kifutók tovább bővülnek. A játékok a divatmárkák számára tökéletes belépési utat jelentenek a digitális divat elfogadtatásához, és további bevételi forrást hoznak létre anélkül, hogy radikális változtatásokat vezetnének be. 

Elhelyezkedési lehetőségek 

A digitális divat lehetőségeinek több kulcsfontosságú területe van: a játékok, a marketing és az e-kereskedelem, valamint a divat ellátási lánca és az üzleti modellek. Az iskola célkitűzése, hogy a digitális divatművészek olyan játék és 3D eszközöket hoznak létre, amelyeket az e-kereskedelmi platformok felhasználhatnak, vezető szerepet vállalva a virtuális kiskereskedelmi élmények kialakításában, melyek végül szorosan részt vesznek az igény szerinti termelés felé vezető üzleti átalakításokban. 

A professzor arra számít, hogy számos vállalatnál fognak dolgozni, a digitális divatházaktól kezdve, a digitális szolgáltatókig, a hagyományos, de gyorsan fejlődő divatházakig, mint például a Gucci, a Burberry vagy a Tommy Hilfiger. 

A cikk szerzője Szalga Bogi.
 

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!