Ülősztrájkba kezdtek a lengyel gazdák, Tuskkal akarnak tárgyalni
Az agrárügyi tárca szóvivője kijelentette, „jelenleg semmilyen hivatalos tárgyalás nem folyik velük”.
„A magyar termékek vásárlásával sok ezer magyar család boldogulását támogatjuk, valamint hozzájárulunk az itthoni munkahelyek védelméhez, a magyar gazdaság élénkítéséhez, fejlődéséhez, erősítjük a város és a vidék kapcsolatát” – emelte ki Erdős Norbert, az Agrárminisztérium (AM)élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára a CBA Logisztikai Központban tett látogatáson, Alsónémediben.
A minisztérium közleménye szerint az államtitkár kifejtette, a kormány elkövetkező hét évben 4500 milliárd forintot fordít a magyar vidék és mezőgazdaság, valamint az élelmiszeripar fejlesztésére, utóbbira 750 milliárd forintnyi forrást lehet majd felhasználni. Ezzel bővülni fog a szektor, növekedni fog a feldolgozottsági szint, így még több jó minőségű magyar élelmiszer kerülhet a polcokra.
Erdős Norbert hangsúlyozta,
„a következő időszakban még inkább erősíteni szeretnénk a tudatos fogyasztói döntést, hogy a magyar vásárlók sokkal inkább a magyar termékeket részesítsék előnyben.
Ezt a célt szolgálja többek mellett a Kiváló Minőségű Élelmiszer értékteremtő minőségrendszer is, amely valódi garanciát jelent és hiteles információt nyújt a vásárlóknak a termékekről”.
Lázár Vilmos, a CBA elnöke elmondta, bizonyosságot nyert, hogy nagy szüksége van többek között a hazai gyártóknak, termelőknek a magyar kereskedelmi szereplőkre, akik élenjárók a hazánkban előállított termékek fogyasztókhoz történő eljuttatásában. A vásárlók számára is fontos, hogy a kisebb településeken is legyenek jól működő kereskedelmi egységek, ahová a nagy szupermarket-hálózatok nem tudnak eljutni, hiszen itt a klasszikus családi vállalkozások életképesek. A CBA célul tűzte ki, hogy ezeknek az üzleteknek a sikeres működtetetését nagymértékben támogassa, jól szervezett franchise rendszerével, fejlett informatikai hátterével, kiterjedt szakmai tapasztalatával.
Mint ismert a kormány idén 48 milliárd forinttal támogatja a kétezer lélekszám alatti településeken a falusi kisboltok működését, fejlesztését, valamint a korábban bezárt boltok újranyitását a Magyar Falu Programon keresztül – tette hozzá az AM.
(MTI)
Borítókép: „Magyar termék” feliratú, nemzeti színű címke egy hagyma csomagolásán a hazai előállítású termékek népszerűsítését célzó Válaszd a hazait! kampányról tartott sajtótájékoztató helyszínén, a fővárosi Corvin Plaza bevásárlóközpontban található CBA Príma üzletben 2020. szeptember 3-án. MTI/Máthé Zoltán