Felgyorsul a tömegközlekedés: több mint 1200 km/órával utazhatunk 2030-ra

2021. február 06. 22:54

Tavaly év végén megtörtént az első, „legénységgel” való teszt utazás a Hyperlooppal. A Virgin Hyperloop videóban mutatta be, hogy egy nap majd, hogyan nézhet ki egy vákuumcsövön belül, elképesztő sebességgel utazni.

2021. február 06. 22:54
null

A technika egy ambiciózus jövőkép felvázolása a közlekedésről. A videóban bemutatásra kerül az utazás minden fázisa a bejelentkezéstől egészen, a célhoz érkezésig.  Az élmény leginkább a nosztalgikus repülő utakéhoz hasonlít, még a transzfer belseje, a vasúti közlekedés hatását kelti, tágas tereivel és egyszemélyes üléseivel. 

Különbség, hogy az eddig megszokott oldalsó ablakok eltűntek – cserébe nagyméretű napfénytetőre hajazó ablakok kerültek be. Erre azért volt szükség, mert az óriási, mágneses, lebegő hüvely vákuumcsövön közlekedik, akár 1220 km/órás sebességgel. 

Annak érdekében, hogy a megjelenés minél barátságosabb hatást keltsen és a klausztrofóbia érzetét csökkentsék, igyekeztek természetes anyagokkal dolgozni a kialakítás során. 

A zöld színek és a fa textúrák felrázzák a tipikus tömegközlekedési anyagok esztétikáját, frissességet és üdeséget kölcsönözve neki.

A hüvely belső terének megálmodója, John Barrat, a Teague tervező cég vezérigazgatója és elnöke mesélt a kialakításról. A fülkében található összes világítás - még az információs kijelzők is dinamikusak és állíthatóak a felhasználók aktivitásához, valamint az utazás tempójához igazodva.    

A Virgin Hyperloop szerint ez egy futurisztikus szállítási mód, mely 2030-ra megkezdheti működését.

A novemberi élő utasokkal történő tesztelés során a Hyperloop-ot egy 500 méteres teszt pályán próbálták ki, ahol 173 km/órás sebességre gyorsult fel, kevesebb, mint 6,5 másodperc alatt. 
Az elképesztő élményt Josh Giegel, a Virgin Hyperloop társalapítója, szerényen úgy jellemezte a The New York Times-nak, hogy - „Ez nem volt sokkal másabb, mint egy sportautóban történő gyorsulás.”

A Virgin Hyperloop tulajdonosai azt remélik, hogy a modern közlekedési eszköz óránként több ezer utas szállítására lesz alkalmas. A férőhelyek és a sebesség már megoldott kérdés, most a költségek csökkentésén dolgoznak, hogy az átlag utazó számára elérhető és megfizethetővé váljék az eszköz.

Ez egyszerű. Ha nem megfizethető, akkor az emberek nem fogják használni - nyilatkozta Jay Walder, a Virgin Hyperloop vezérigazgatója. Hozzá tette, hogy a hétköznapi nagysebességű közlekedés jelenleg a legtöbb ember számára nem elérhető opció, de olyan koncepción dolgoznak, amivel ezen változtathatnak.

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2021. február 14. 15:44
A szokásos, minden realitást nélkülöző szenzációhajhász bugyuta cikk. 1934-ben találták fel a mágnesvasutat. 1971-ben közlekedett először. 500 km/h feletti sebességre képes. Most 2021. van. Milyen tempóval utazunk jelenleg a vonaton? Na ezzel a tempóval tessék számolni! Nem fog a szerző ilyenen utazni 2030-ban 1220 km/órás sebességgel. Erre akár fogadhatunk is.
Palika1955
2021. február 14. 15:44
Ázt hallottam, hogy a magyar vonal, hiszen mindenben osztályelsők, világbajnokok vagyunk, a budai vár és Felcsút között fog közlekedni.
Akitlosz
2021. február 14. 15:44
Ott van. De azzal mi nem utazunk. Azért nem terjed el, mert nem kompatibilis a régi vasúttal. Fel kellene számolni a régi vasutat és mágnesvasutat építeni helyette, ami sok pénz és addig közlekedési problémákhoz vezet, ameddig tart az átállás, ami a költségek miatt biztosan sok idő lenne. Ezt pedig nem vállalja be a világ.
Palika1955
2021. február 14. 15:44
Úgy tudom Kínában Shanghaiban van egy működő MAG-LEV vonal, német közreműködéssel. De nem akar elterjedni valamilyen okból kifolyólag.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!