Az online kereskedelem bővül, de a fogyasztók nem készültek fel rá

2019. november 01. 19:44

Magyarországon több mint 4500, jellemzően kis- és közepes vállalkozás vesz részt az internetes kereskedelemben online piactereken keresztül, és 2018-ban már közel 12 milliárd forintos nettó forgalmat realizáltak ezeken a felületeken, ami a teljes belföldi online kiskereskedelmi forgalom 2-3 százaléka – közölte a GKI Digital.

2019. november 01. 19:44
null

A közlemény szerint az online kiskereskedelem tavaly nettó 425 milliárd forintos forgalmat generált Magyarországon, az idén az első fél évben pedig ez a szám meghaladta a 207 milliárd forintot, ami 16 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest.

A piac nő, de a bázisa nem

A belföldi vásárlói bázis egyelőre nem tud a piaccal együtt nőni, ezért az internetes kereskedőknek az aktív online vásárlókat kell a lehető legjobban elérni és folyamatosan vásárlásra ösztönözni, a GKI Digital szerint erre a helyzetre nyújtanak egyszerű és hatékony megoldást az online piacterek.

A magyar piacon az eMAG üzemelteti a legnagyobb ilyen platformot eMAG Marketplace néven, az itt

árusító magyar vállalkozások száma most körülbelül 4 ezer.

A Magyarországon üzemelő online piacterek közül példaként említették még a kézműves termékekkel foglalkozó Meskát, az Agroinformot, amelyen mezőgazdasági termékek érhetőek el, illetve a szolgáltatásokat és termékeket is vegyesen kínáló Bónusz Brigádot, valamint a Jófogást és a Vaterát.

Az online piacterek működésükben hasonlítanak a bevásárlóközpontokhoz, így a vásárlók egy felületen szerezhetnek be szinte mindent, a háztartási és fogyasztási cikkektől kezdve a játékokon, műszaki termékeken át egészen a divatcikkekig. A GKI Digital szerint a barkács termékek, a háztartási gépek és különféle játékok a legkeresettebbek ezeken a felületeken.

(MTI)

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
jóember
2019. november 06. 19:01
"Az online kereskedelem bővül, de a fogyasztók nem készültek fel rá" A fogyasztók még csak-csak lennének, de a kézbesítés, na az csapnivaló! Az online kereskedelem szűk keresztmetszete a futárszolgálat, azt kellene helyretenni először. Ez veszi el az emberek bizalmát.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!