A helyzet fokozódik – orosz légideszantosok és amerikai harckocsik tűntek fel Ukrajnában (VIDEÓ)

2023. április 26. 17:34

A neves amerikai intézet szerint az orosz hadvezetés el akarja foglalni Bahmutot, mielőtt az ukrán szárazföldi támadás megindul.

2023. április 26. 17:34
null

Egyre több olyan videó és felvétel terjed el a közösséi médiában, arra utal, hogy az oroszok „gőerővel” készülődnek egy nagyobb összecsapásra.

Owari no Ōutsuke no Shinyuu oldal nemrég egy olyan videót tett közzé, amelyen a leírás szerint az látható, hogy javában zajlik az orosz légideszantosok kiképzése. Többek között

a megerősített ellenséges állások megrohamozását gyakorolják. 

„A katonák bemutatják a taktikai manőverezésben, a különböző fegyverek használatában és az együttműködésben való jártasságukat a célok elérése érdekében” – derül ki a kísérőszövegből.

Komoly orosz mozgások

Mint ismert, az amerikai Institute for the Study of War (ISW) nemrég elég részletes elemzést közölt arról, hogy az oroszok pontosan hol, milyen eszközök és alakulatok bevonásával folytatnak jelenleg támadó, és védekező műveleteket, illetve készülnek esetlegesen újabb támadások megindítására.

Az elemzésből többek között kiderült, hogy Bahmutnál továbbra is a Wagner-csoport játssza a legfontosabb szerepet a támadóműveletekben, a térséget viszont a légideszantosok és csecsen önkéntes harccsoportok is biztosítják. Az ISW szerint

az orosz hadvezetés el akarja foglalni Bahmutot, mielőtt az ukrán szárazföldi támadás megindul.

Eközben Zaporizzsja megyében „beásták” magukat az oroszok: itt a védekező műveletekben fontos szerepet játszanak a Déli katonai körzet műveleti egységei, illetve a térségből toborozott ukrán állampolgárok, valamint a Krímről érkező önkéntesek – derült ki a hadi agytröszt összeállításából.

A videót alább tekinthetik meg:

„Szexi harckocsik” a gyakorlótéren

Eközben az ukrán oldal „sem pihen”. A NOEL háborús hírekkel foglalkozó oldalon olyan felvételeket osztottak meg, amelyeken Amerikából érkezett Bradley M2A2 IFV-k és a szlovénok által szállított M-55S harckocsik láthatók az ukrajnai gyakorlótéren.

A harckocsikra az oldal úgy reagált, hogy

A felvételeket lentebb tekinthetik meg:

Nyitókép: Twitter-fotó

***

Összesen 55 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kafabatka
2023. április 26. 22:58
https://t.me/NovichokRossiya/29072 A NATO így gondolja? Akkor Ukrajnából nem marad semmi. Ez a jobbik eset. És az ukránok maradnak a németek és lengyelek nyakán. De ez még mindig a jobbik eset. https://t.me/The_Wrong_Side/8796 Erre számítanak az ukrán vezetők,nekik semmi sem drága: https://t.me/The_Wrong_Side/8792 https://t.me/godeye_ru/14199?single Pedig Odesszában olyan rendesek a sorozó tisztek... Mellékesen Odesszáról: "Az odesszai mészárlás 1941 októbere és 1942 eleje között az Odesszában és a Transznisztriai kormányzóság területén zsidókon és oroszokon végrehajtott pogrom volt, amelynek keretében a román csapatok körülbelül 123 000 embert gyilkoltak meg. A népirtás elrendelőit, Ion Antonescut és Gheorghe Alexianut a háború után kivégezték."
triman
2023. április 26. 21:19
Világos, az orosz T-55-ös harckocsi elavult szar , szégyen, hogy a frontra küldik ,a szlovák T-55-ös ....izé M55S sexy.
B_kanya
2023. április 26. 21:12
A SZLOVÉN-fuckrán T-55 "nagyon szexi", az orosz, bunkernek odaszállított T-55 reménytelenül elavult, a raktár sarkából előkapart maradék :))))
Bitrex®
2023. április 26. 20:49
Az Öbölháború során problémaként jelentkezett a jármű lassúsága, nem megbízható úszóképessége. A háború második felében pedig az NBC rendszer hiánya volt égető (olajtüzek füstje). probléma a légkondicionálás hiánya mellett, azonban csak kevés jármű pusztult el, hiszen ritkán kerültek az összecsapások frontvonalába és a beásott iraki harckocsik ellen hatásos volt a TOW rakéta. A feltárt hiányosságokat az A1 változat és az ODS felújítási csomag részben kiküszöbölte. A korábbi kritikákat az Iraki háború és az afganisztáni hadjárat messzemenően alátámasztotta. Csak 2008-ig 150 jármű semmisült meg jelentős ember veszteséget okozva, mivel a jármű védettsége elégtelen, különösen RPG találat esetén minimális a személyzet túlélési esélye. Később fejlesztésekkel növelték a védettséget, ezzel azonban a mobilitás romlott tovább. Bebizonyosodott, hogy az MRAP járművek és a régi M113 APC-k effektívebbek, megbízhatóbbak a valós harcok során. A beásott gyalogság ellen a gépágyú és a TOW nem megfelelő fegyver, így az aknavetőkkel felszerelt Stryker járműveket előszeretettel alkalmazták inkább. A vizsgálatok eredményei a könnyű páncélzatú IFV-k egész koncepciójának létalapját megkérdőjelezték, ez alól az olyan a magas védettségű járművek lehetnek kivételek, mint a T-15 és Namer. Kiemeli a Crizer-jelentés, hogy a jármű gyúlékony, (a TOW-kilövő is páncélozatlan) a felhasznált alumínium minősége kifogásolható (repedések). Fegyverzete nem igazodik a valós hadműveleti célokhoz, hiszen az M1 harckocsinak a gyakorlatban nincs szüksége a gépágyú és a TOW támogatására, miközben a harckocsikat kísérő gyalogság fedezéséhez sokkal inkább akna- és gránátvetők kellenének. A kritikák hatására némileg áttervezték a járművet, csökkentve a tűzveszélyességet és némileg javítva az aknavédettséget. A többi problémára viszont csak teljesen új jármű szerkesztésével lehetett volna megoldást találni, de a program már így is meghaladta a 3 millió dolláros darabárat, ami akkor egy komplett T-72B ára volt. Az ellenmondásos fejlesztésről szóló jelentések alapján készült el a Hullagyártó Harckocsi című szatirikus film. A BFV program pikantériája, hogy az eredeti elvárásoknak megfelelő, olcsó, mégis jobban védett MICV-70 járművet végül exportra gyártották, AIFV néven számos országban áll hadrendben. Szóval nesze semmi, fogd meg jól, hülye ukrán.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!