Izraeli kutatók manipulálták a tehenek mikrobiomját, ezzel megakadályozható lehet a metánkibocsátás

2020. május 15. 15:26

2020. május 15. 15:26

A világon elsőként sikerült manipulálniuk tehenek szervezetében élő mikrobák rendszerét az izraeli Ben Gurion Egyetem (BGU) kutatóinak.

A szakemberek szerint a mikrobiom szabályozásával megakadályozható lenne, hogy a tehenek metánt, vagyis a globális felmelegedésért felelős egyik legfőbb üvegházhatású gázt bocsássanak ki. A mikrobiom a szervezetben élő, elképzelhetetlen mennyiségű mikroorganizmusok összessége, amely dinamikus kölcsönhatásban van a gazdaszervezettel.

A mikrobákkal már rögtön születéskor találkozik a szervezet, és megkezdődik az egyedi mikrobiom kialakulása. A Nature Communications című folyóiratban publikált tanulmány készítői három éven át végeztek vizsgálatokat 50 tehén bevonásával, amelyeket két csoportra osztottak. Az egyik csoportban csak természetes úton, a másikban kizárólag császármetszéssel születtek a borjak.

A kutatók megfigyelték, hogy már ez az apró különbség is elegendő volt ahhoz, hogy a két csoport borjainak mikrobiomja eltérően fejlődjön. Az eredmények lehetővé tették a szakemberek számára egy olyan algoritmus kidolgozását, amely a mikrobiom aktuális összetétele alapján képes megjósolni annak további fejlődését. A szakemberek szerint ennek az új ismeretnek a birtokában módosítani tudják a tehenek mikrobiomjának összetételét, hogy csökkentsék az állatok környezetre gyakorolt negatív hatását, a metánkibocsátást.

(MTI)

I_Isti
2020. május 19. 18:53
A GMO marha kóser-e?
Krupp Skya
2020. május 16. 14:09
Utána már csak a lepkefing szennyezést kell megoldani. Végbél Szél Bernadett meg nem ehet babot.
A teremburáját
2020. május 16. 12:52
Ja, de mi van a vadon élő rengeteg kérődző növényevővel (szarvasok, őzek, bölények, vad bivalyok, antilopok, stb, stb)? Számukra mit találtak ki az "izraeli tudósok"?
írmag
2020. május 16. 11:54
Persze, sok szerencsétlen, elöl-hátul gázmaszkkal! (Az újrahasznosítás miatt néha meg kell majd cserélni a darabokat!)