Magyar égre amerikai-magyar utasszállító drónt!

2020. január 22. 13:37

Egy jakabszállási cég megépítette az első, amerikai-magyar koprodukcióban készült, utasokat szállító autonóm utazási eszközt.

2020. január 22. 13:37

A fotókat a bemutató alkalmával az MTI hozta le. Szó mi szó, jól néz ki, reméljük, a jövőben Budapesten és a nagyvárosokban is megjelennek majd a közösségi közlekedésben.

A bemutatón jelen volt Palkovics László innovációs és technológiai miniszter is, aki a rendezvényen elmondta: a most bemutatott fejlesztés azért zöld, mivel hidrogén üzemanyagcella meghajtású technológiát alkalmaz. A hidrogén előállítás pedig nem a szokásos, vegyipari típusú, tehát nem barna hidrogén, hanem megújuló energiaforrásokból előállított, zöld hidrogén, amely alapvetően beleillik a kormány stratégiájába.

A miniszter hangsúlyozta: a kormány azt szeretné, ha a high-tech orientált, hatékony külföldi cégstruktúra mellé fel tudnának zárkózni a magyar vállalatok is. Ennek egyik módja a produktivitás növelése, amely vagy a munkaerő képzésével, vagy a vállalatok technológiai támogatásával érhető el.

Szabó Viktor, a Genevation Aircraft Kft. ügyvezetője a sajtótájékoztatón kiemelte: cégük megalakulásakor, 2014-ben azt a célt tűzte ki, hogy első termékük, a világ első hibrid térrácsszerkezetű Genpro műrepülőgép megépítése során megszerzett tudásukat nemzetközi kutatás-fejlesztési projektekben, együttműködésekben, később pedig nemzetközi beszállítói tevékenységekben tudják kamatoztatni.

Hangsúlyozta: vállalatuk szakembereit érte az a megtiszteltetés, hogy az amerikai Alaka'i Technologies Inc. Európában őket választotta a Skai, a világ első hidrogén meghajtású légijármű fejlesztési partnerének. A Genevation munkája már elindult, hiszen négy hónapja dolgoznak aktívan a fejlesztésen.

(Mandiner, MTI)

Összesen 55 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
apika2
2020. január 23. 09:19
Én jelenleg max. csomagszállításra tudom elképzelni. Nagyon messze van még a személyszállítósdi...
ráadás-éve
2020. január 22. 21:15
Szerintem a belsőégésű ammónia autóknak van jövőjük https://www.youtube.com/watch?v=O4FapFueYnY
ráadás-éve
2020. január 22. 18:12
Fölmerül a kérdés, hogy hagyományos (nem elektrolitikus) úton lehet-e előállítani hidrogént (és ammóniát) CO2 kibocsájtás nélkül? Lehet! Ipari hidrogén előállítás (két reakció összevonva): 1. CH4 + 2H2O ----> CO2 + 4H2 Az 1. reakcióbol elveszünk 3 hidrogént és reagáltatjuk nitrogénnel: 2. N2 + 3H2 ------> 2NH3 A 2. reakcióbol elveszünk 1 ammóniát, az 1. reakcióbol a CO2-t. Reagáltatjuk ezeket egymással: 3. NH3 + CO2 + H2O ----> NH4HCO3 -------- Tehát a reakciók végén ez maradt: 1 hidrogén 1 ammónia 1 ammónium-bikarbonát (műtrágya, adalék a különböző műanyagokhoz) Nincs CO2 kibocsájtás
ráadás-éve
2020. január 22. 17:49
Mondjuk az alapötlet jó, de még költséges az efajta utazás. A hidrogén energiatartalma csak töredéke a hagyományos fosszilis üzemanyagoknak. Belsőégésű motorokban hasztalan alkalmazni. Üzemanyagcellákban alkalmazható, tkp. úgy funkcionál mint egy elem. Milyen alternatívái lehetnek a hidrogénnek? Pl. az ammónia. Az ammónia energiatartalma egyharmada a fosszilis üzemanyagoknak. Előállítása: N2 + 3H2 ----(100 atm., 450 'C)----> 2NH3 ΔHr= -91,8 kJ/mol Az ammónia tárolása könnyebb, hatékonyabb mint a hidrogén és üzemanyagcellában is lehet alkalmazni, vagy különlegegs belsőégésű motorokban. Nem robbanásveszélyes. Az ammónia égése: 4 NH3 + 3 O2 → 2 N2 + 6 H2O
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!