Fogyóban a Ford embléma

2022. október 2. 15:09
Az ellátási lánc akadozása miatt a vállalatnak nincs elég Ford emblémája, sőt nemcsak a jelvényekből van hiány, hanem azokból a névtáblákból is, amelyekkel a jármű márkáját és modelljét jelölik. 

A vállalat előző héten pénteken számolt be először a problémáról, mely szerint már a Covid-19 óta küzdenek ezzel a hiánnyal. A Tribar Technologies – amely a Ford számára  az emblémákat gyártja – augusztusi hatállyal kénytelen volt korlátozni működését, mivel 

az állami szabályozó hatóságok rájöttek, hogy „ipari vegyi anyagokat bocsátott ki egy helyi csatornarendszerbe”.

Nem csak a jelvényekből, fontosabb alkatrészekből sincs elég

A vállalat jelenleg alkatrészhiánnyal is küzd – ez 40-45 ezer járművet érint. Az érintett modellek elsősorban magas árrésű teherautók és SUV-ok.

A The Detroit News szerint a Ford arra számít, hogy a harmadik negyedév végére a tervezettnél több összeszerelt, de alkatrészekre váró járművel kell számolni a beszállítói hiány miatt.

A Ford azt állítja, hogy a negyedik negyedévre be kell fejeznie és ki kell szállítania a járműveket, és hogy 2022-re továbbra is 11,5-12,5 milliárd dollárra becsüli a korrigált EBIT-et – állítja a ZeroHedge.

A vállalat szerint a költségek emelkedése részben az egyik beszállítóval folytatott tárgyalások eredménye, amelyek végül mintegy 1 milliárd dollárral többe kerültek, mint amire a vállalat számított – így számításaik szerint a harmadik negyedéves EBIT 1,4 és 1,7 milliárd dollár között lesz. 

Nem csak a Ford érzi a Covid-19 utóhatásait

A Covid-19 óta az ellátási láncok csorbultak, és ezt nem csak a Ford érzi: egységesen – tehát különböző márkájú gépjárműveknek – csökkent a regisztrációja az előző évhez képest. 

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint áprilisban az Európai Unióban az új személygépkocsik regisztrációjának nagymértékű csökkenéséhez vezetett az ellátási láncra nehezedő folyamatos nyomás – adta hírül májusban a Makronóm.

Az összes új személygépkocsi-regisztráció a blokkban 21 százalékkal csökkent az előző évhez képest, 684 506 eladott darabra. Az ACEA szerint a csökkenés minden nagyobb piacon bekövetkezett, közülük is Olaszországban volt a legnagyobb, 33 százalékos visszaesés. De Franciaország (-22,6 százalék), Németország (-21,5 százalék) és Spanyolország (-12,1 százalék) is megszenvedte az időszakot.

Magyarországon az eladás a 2021-es áprilisi 10 555 darabról 2022 áprilisában 9 090-re csökkent.


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 14 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés