Kevés új autót hoznak forgalomba itthon, egyre több magyar vásárol használt gépjárművet

2022. július 5. 7:40
Az idén az első fél évében 68 965 import használt személyautót hoztak forgalomba Magyarországon, ami a tavalyi hasonló időszakban regisztrált 62 836 darabhoz képest 9,8 százalékos növekedés – közölte a JóAutók.hu a Datahouse adatai alapján hétfőn az MTI-vel.

Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója a közleményben felhívta a figyelmet arra, hogy a használtautó-behozatalt továbbra is a szűkös újautó-kínálat tartja viszonylag magas szinten, az első fél évben mindössze 57 ezer új személyautót helyeztek forgalomba, 11 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi hasonló időszakban.

A vezérigazgató kiemelte: a használtautó-import is egyre komolyabb korlátokkal szembesül, a beszerzési országokban is egyre kevesebb az elérhető és minőségi használt autó, mivel az ellátási gondok miatt az ottani vásárlók is a korábbinál nagyobb keresletet generálnak. A magyar importőrök helyzetét ráadásul tovább rontja a 400 forint körüli értéken ragadt euróárfolyam is – tette hozzá Halász Bertalan.

A közlemény szerint a változó trendet jelzi, hogy a második negyedévben közel 5 százalékkal kevesebb használt autót hoztak be az országba, mint az első negyedévben. Idén június volt az első hónap, amikor a behozott autók volumene nem érte el az egy évvel korábbi szintet. Az elmúlt hónapban 10 712 használt személyautó kapott magyar rendszámot, szemben a tavaly júniusi 11 851-es értékkel.

A behozatalt visszafogó tényezők ellenére a JóAutók.hu várakozása szerint az importált használt autók mennyisége éves szinten meghaladja majd a tavalyi 132 ezres szintet. Az újautó-piacon ugyanis a következő hónapokban is fennmarad a hiány, a megrendelt új autókra vonatkozó várakozási listák csak fokozatosan kezdenek majd rövidülni, ami továbbra is fokozott igényt támaszt a használt autók iránt – írják a közleményben.

Ismertették, hogy az idei év első félévében behozott használt személyautók több mint harminc százalékát három márka – a Volkswagen 11,6 százalékkal, az Opel 10,2 százalékkal, a Ford 8,6 százalékkal – tette ki, ezeket egyenként 5-6 százalékos részesedéssel a Toyota, az Audi, a Hyundai, a BMW és a Mercedes követte.

A Makronóm utánajárt, milyen hatással vannak az autóipari ellátási lánc nehézségei az autóbérleti piacra, elemzésünk hamarosan megtekinthető lesz a makronom.hu oldalon.

(MTI, borítókép: MTVA: Jászai Csaba)


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 3 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés