Makronóm

A DHL Express a pandémia alatt lett a világ legjobb munkahelye

2022. március 5. 9:05
Stratégiánk alappillérei a motivált munkatársak. Ők voltak az elmúlt két év szupersztárjai, és a jövőbeli sikerünk is rajtuk múlik – mondta az Üzletemnek Mészáros Ádám, a DHL Express Hungary ügyvezető igazgatója.

A szállítmányozási piacot a koronavírus-járvány egyik „győztesének” tartják. Tényleg ilyen rózsás a helyzet?

Valóban soha nem látott növekedést tapasztaltunk főleg az e-kereskedelem területén. Emellett az utasszállító gépek forgalmának drasztikus visszaesésével a légiteher kapacitás jelentős része eltűnt a piacról. Ezzel minden, tehergépeket üzemeltető légitársaság kapacitása iránt megugrott a kereslet, köztük a DHL iránt is, hiszen mi magunk több mint 200 saját gépet üzemeltetünk. Amit kevesen látnak, hogy maga a vírus, és a vírus okozta logisztikai akadályok, óriási kihívások elé állították csapatunkat, és jelentős költségnövekedést is eredményeztek. A piacon mindenki máshogy kezelte a kialakult helyzetet. A mi stratégiánk alapja nem változott: ebben az időszakban is munkavállalóink biztonságát, és a lehető legjobb minőséget helyeztük előtérbe.

Miben sikerült előre lépnie az elmúlt években a DHL Expressnek? Melyek voltak a legkomolyabb kihívásaik?

Számunkra a legkomolyabb kihívás a kollégáink biztonsága volt. Folyamatosan figyelemmel kísértük a koronavírus-helyzet alakulását, hatásait, és a visszajelzésekből, úgy érzem, hogy jól vizsgáztunk. Hogy ügyfeleinknek a lehető legminőségibb szolgáltatást tudjuk nyújtani,

Magyarországon megdupláztuk a munkatársi állományunkat a pandémia alatt.

Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy a szállítási kapacitásunkat gyorsan tudtuk bővíteni a saját repülőgépflottánknak, hálózatunknak köszönhetően. Szintén nagy kihívás volt ezeknek a megnövekedett igényeknek és a hirtelen jött volumenbővülésnek a tőlünk megszokott minőségben megfelelni. Az elmúlt években több területen is sikerült előre lépnünk, ilyenek például a digitális megoldásaink, például az e-kereskedőknek kifejlesztett webshop-integrációs megoldások. De nagyon fontos mérföldkőhöz érkeztünk a fenntarthatóság terén Magyarországon is: elektromos teherbiciklik és elektromos furgonok közlekednek szeptember óta a flottánkban. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy globális hálózatunkon keresztül érdemben hozzá tudtunk járulni, hogy a legnagyobb lezárások idején is működőképes maradjon a globális kereskedelem, azon keresztül pedig a világgazdaság és az egészségügy. Világszerte több mint 2 milliárd adag vakcinát szállítottunk 175-nél is több országba, segítve ezzel is a pandémia elleni küzdelmet.

Milyennek tartja a DHL Express versenyképességi pozícióját a magyarországi piacon?

Büszkén mondhatom, hogy piacvezetők vagyunk az expressz szállítási szegmensben. Folyamatosan dolgozunk az ügyfélélmény javításán, a szolgáltatási színvonalunk fenntartásán, hogy megőrizzük ezt a pozíciónkat. A stratégiánk alappillérei a motivált munkatársak. Ők voltak az elmúlt két év szupersztárjai, és a jövőbeli sikerünk is rajtuk fog múlni.

Egy szobából indult három éve, ma négyezer négyzetméteren építi a jövő logisztikáját Perényi András és társa, Vorobcsuk Zoltán. Vállalkozásuk bármely webshopüzemeltető válláról leveszi a logisztikai folyamatok terheit és jelenleg ők nyújtják az egyik legmodernebb technológiát kiszervezett e-kereskedelmi logisztikában Közép-Európában – ami ráadásul a magyar cégeknek is ugródeszkát jelenthet a nemzetközi piacok felé. A Makronóm interjúja Perényi Andrással, aki már a mosószert, az öblítőt, vagy a WC-papírt is online rendeli.

Milyen pluszköltségeket követel meg a szállítmányozásban a járványidőszak?

Ahogy korábban említettem jelentős költségnövekedéssel járt ez az időszak. Mivel szolgáltatásunk fókusza a légi áruszállítás, és a saját kapacitásunk mellet partnerek kapacitásait használjuk hálózatunkban, jelentősen érintett bennünket az, hogy a légi áruszállítás fuvardíjai soha nem látott magasságokba emelkedtek. Ez leginkább annak volt köszönhető, hogy a személyszállító gépek teherkapacitása nem volt elérhető, viszont a kereslet megnövekedett. Jelentős beruházásokat követelt tőlünk a volumeningadozás és a szükséges kapacitásbővítés. Üzleti tevékenységünk jelentős költségnövekedését az általános infláció, például az energiaárak növekedése is nagyban befolyásolta. A biztonsággal kapcsolatos kiadásaink is megnövekedtek, minden kollégánknak tesztelési lehetőséget-, futárkollegáink részére maszkokat, kesztyűket biztosítottunk, a Covid-biztos, érintésmentes kézbesítésben pedig szintén nem kötöttünk kompromisszumot.

Az olyan logisztikai nagyvállalatok, mint az Amazon soha nem látott növekedésnek indultak a koronajárvány hullámait meglovagolva, miközben a kis fuvarozó cégek a túlélésért küzdenek – fedte fel lapunknak Szabó Zoltán, egy logisztikai szoftvert fejlesztő cég alapítója. A cégvezető szerint most kell a fuvarozó cégeknek a digitalizáció útjára lépnie, mert ezzel növelni tudják a versenyképességüket és több esélyük lesz a nehéz időszak átvészelésére. Interjúnk a szoftverfejlesztő vállalat alapítójával.

Küzdenek szakember-hiánnyal?

2021 közepétől a magyar munkaerőpiac nagyon felpörgött. Célunk, hogy megteremtsük azokat a körülményeket, amelyek miatt mindenki szívesen jön be dolgozni, és amelyek lehetővé teszik minden kollégánk személyes fejlődését. Üzleti sikereink a motivált kollegákkal kezdődnek, hiszen, ha mi a munkatársainkat tesszük az első helyre, ők mindent meg fognak tenni az ügyfeleketért és még jobban odafigyelnek az általuk nyújtott szolgáltatásra. Talán épp ez az oka annak, hogy még egy világjárvány idején is a DHL Express a világ legjobb munkahelye lett 2021-ben a Fortune Magazin által közzétett éves listán, a munkavállalók körében végzett Great Place to Work™ kutatás alapján.  Mi vagyunk az első logisztikai cég a világon, amelyik kiérdemelte ezt az elismerést.

A teljes interjú elérhető az Üzletem.hu-n.


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 1 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés