Íme a bank, amely elfordult a környezetszennyező vállalatoktól

2021. november 15. 20:45
A Fintech Világa – Zöld Pénzügyi Percek adásában Bátorfi Botond és Machán-Csetvei Frigyes egy valóban környezetkímélő működést folytató neobankról beszélgetnek.

A Fintech Világa – Zöld Pénzügyi Percek adásában Bátorfi Botond és Machán-Csetvei Frigyes egy valóban környezetkímélő működést folytató neobankról beszélgetnek. Az Aspiration egy amerikai neobank, amely azzal a céllal jött létre, hogy alternatívát kínáljon azoknak a fogyasztóknak, akik pénzügyi döntéseikkel is igyekszik a környezet védelmét szolgálni. 

Mindez számos kezdeményezésükből meglátszik: az Aspiration alapvető banki szolgáltatásokat, hitelkártyákat és befektetési termékeket kínál ügyfeleinek., azonban a fenntarthatóságot biztosítandó,

az ügyfelek betéteivel egyáltalán nem végeznek hitelezési tevékenységet fosszilis üzemanyagokat kitermelő vállalatok irányába.

Emellett az ügyfelek minden kártyás vásárlása után az Aspiration elültet egy fát a nevükben, valamint a vállalati és lakossági ügyfelek egyaránt megtekinthetik saját „Planet & People” pontszámukat, amely a vásárlásaik környezetre gyakorolt hatása szerint értékeli őket. A pontszám hasznos segítséget nyújt a klienseknek fogyasztói döntéseik hatékonyabbá tételében, ezt hivatott elősegíteni a vállalat cashback programja is, amely jelentős kedvezményeket tesz számukra elérhetővé számos igazoltan fenntartható kereskedőnél. 

A vállalat sikerét mutatja, hogy működésüket 2015-ben kezdték meg, mára pedig több, mint 5 millió ügyféllel rendelkeznek. 2021-es bevételeik várhatóan átlépik majd a 100 millió dollárt. Nemrég azt is bejelentették, hogy a tőzsdére készülnek: a közeli jövőre tervezett IPO-val a vállalat értéke várhatóan 2,3 milliárd dollár lehet a bevezetéskor. Az Aspiration részvényeivel a New York-i Értéktőzsdén lehet majd kereskedi az „ASP” ticker alatt. A tőzsdei bevezetés várhatóan több, mint 400 millió dollár friss tőkéhez juttatja majd a vállalatot. 

Végezetül egy másik érdekes hír is érkezett a vállalat háza tájáról: láthatóságuk növelése érdekében megállapodásra léptek a Los Angeles Clippers NBA-ben játszó kosárlabdacsapattal, így a csapat most épülő új stadionjában kiemelt partnerként tűnik majd fel az Aspiration, ráadásul az együttműködés révén a stadion karbonlábnyomának csökkentését is célként tűzték ki, amihez a neobank is értékes segítséget nyújt majd nekik.


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés