A hagyományos chatbotok ideje lejárt - megérkezett az új generáció

2021. június 21. 22:34
A Moveworks olyan mesterséges intelligencia alapú platformot hozott létre, amelynek segítségével a cégen belüli problémamegoldás egy új szintre léphet.

A természetes nyelvek feldolgozása

A hagyományos chatbotok ideje lejárt. A vállalatok alkalmazottjai az esetek többségében azt tapasztalták, hogy az automatizált szolgáltatások nem bizonyulnak hatékony segítségnek, főleg az IT problémák esetén, ha chatbotokkal kommunikálva szeretnének megoldást találni a munka során felmerülő akadályokra.

Erre a problémára a Moreworks csapata egy eddig egyedülálló megoldással állt elő. Létrehoztak egy, a mesterséges intelligenciát használó platformot, amelynek alapjául az úgynevezett természetes nyelvfeldolgozás (NLP) szolgál. Ez egy olyan mesterséges intelligencia, amely segít a számítógépeknek abban, hogy megértésék, feldolgozzák és tolmácsolják a természetes emberi nyelvet, megkönnyítve az emberek és a gépek közötti kommunikációt. Tehát nem előre megírt párbeszédekkel dolgoznak, hanem a Moreworks botja menet közben generálja a válaszokat a mesterséges intelligencia segítségével.

Hogyan működik?

A vállalat kezdetben a help desk jegyekre összepontosított, amelyek a leggyakrabban feltett kérdéseket tartalmazzák. Továbbá kifejlesztettek egy olyan funkciót is, ami lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy a Moreworks boton keresztül közvetlenül kommunikáljanak az alkalmazottakkal a legkülönfélébb kérdésekben. Például egy jelszó frissítés esetén a bot egy linket ad meg a felhasználóknak és végig vezeti őket a folyamaton, ahelyett, hogy emailt küldene nekik róla. Ezzel jelentősen csökken a várakozási idő a válaszra és gyorsabb, gördülékenyebb munkavégzés érhető el a vállalaton belül.

A Moreworks chatbotja nem csak kommunikál az alkalmazottakkal, hanem közben intézi is a probléma automatikus megoldását. 

A jövőben a techvállalat csapata szeretné továbbfejleszteni a rendszert. Kibővítenék platformjukat a nyelvi változások megértésére is, ez pedig érzékenyebbé tenné a botot a nyelvi nüanszokkal szemben, hogy minden vállalat számára személyreszabottabb élményt nyújthassanak.

A cikk szerzője Krakkai Alexandra.
 


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés