A Peloton hazaviszi a gyártást: az ellátási lánc problémáinak megoldására Amerikában épít gyárat

2021. május 31. 22:23
Újabb vállalat döntött úgy, hogy az elmúlt évtizedek termelési direkciójával szembe menve anyaországában nyit gyárat. A népszerű Peloton fitneszberendezéseket gyártó vállalat első gyárát építi meg az Egyesült Államokban, hogy ezzel elsősorban az ellátási láncban felmerülő kérdéseket orvosolja.

A Pelotont 2012-ben John Foley alapított, közösségi finanszírozás által, a Kickstarter segítségével. Az edzőberendezéseket és ruházatot gyártó vállalat székhelye New York City-ben található, ennek ellenére, ahogy sok más vállalat ők is Kínába szervezték ki a gyártási folyamatokat. Egészen eddig a gyártás legnagyobb része Tajvanon zajlott. A döntéssel felmerül a kérdés, hogy vajon egy új üzletpolitikai trend van kialakulóban, mely szerint a nagy vállalatok egyre szívesebben viszik az előállítási folyamatokat saját székhelyük közelébe, ezzel eltávolodva az eddig olcsóbbnak vélt keletre deportált gyártási mechanizmustól. 

A pandémiás időszakban megnövekedett az otthoni fitneszberendezések kereslete, mely a vállalat számára is kedvező időszak volt. Azonban az ellátási lánc akadozása miatt, mely nehezítette a rendelések teljesítését, a vállalat vezetősége úgy döntött, hogy a gyártást áthelyezi hazai terepre. A Peloton új gyára az ohiói Wood megyei Troy Township-ben valósul meg, melynek kivitelezési munkálatai már idén elindulnak, a termelés várhatóan 2023-tól kezdődik.

„Örömmel tölt el, hogy gyárunkat az Egyesült Államok földjére hozhatjuk” – mondta John Foley társalapító. 

Ahogyan a kereslet egyre nőtt, az olcsónak nem éppen mondható eszközök iránt, úgy a felháborodott megrendelők száma is. A kritikát megfogalmazók a megrendelések teljesítésének késedelmeire panaszkodtak, melyek az ellátási zavaroknak voltak betudhatóak. A tömeges rendelések és a kikötői torlódások akadályozták elsősorban a pontos szállítást. 

John Foley vezérigazgató elismerte, hogy a nyugati part kikötőinek fennakadása óriási problémát jelent számukra.

Elmondta, hogy a vállalat 100 millió dollárt fektet be termékei szállítási idejének csökkentésére, melynek megoldásaképpen áttérnek a légi árufuvarozásra, reagálva az ellátási lánc dilemmáira. 

A nyugati parton tapasztalt kikötői késések, valamint a COVID-hoz kapcsolódó kézbesítési kihívások megakadályozták, a pontos teljesítéseket. A megrendelés és szállítás közötti idő megnövekedett, mely sok szállítás kényszerű átütemezését eredményezte. A probléma orvoslására tulajdonosi döntés alapján további tőkeinjekciót kapott a teljes rendszer, hogy a jövőben ne okozzanak csalódást az ügyfeleik számára. A különböző szakmai csapatok és gyártási folyamatok támogatása mellett, az új gyár létrejötte is ezt kívánja eredményesebbé tenni. 

A cikk szerzője Szalga Bogi.
 


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 6 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés