Az információ hatalom: a vállalatok versenyképességének növelésében is segíthet

2021. március 19. 0:57
Olyan világot élünk, ahol minden percről percre történik, és ahogy a mondás is tartja, ha lemaradsz, akkor kimaradsz. Különösen igaz ez a gazdasági szektorban, hiszen az egymással versengő vállalatok csakis a legfrissebb információk birtokában képesek lépést tartani az új trendekkel, és felmérni fogyasztói igényeket.

Sok vállalat még a mai napig is küzd azért, hogy az adatokat megfelelően fel tudja használni a stratégiai döntéshozatal során. A belső adatokat gyakran nem strukturáltan tárolják, nehéz átlátni az egész rendszert, és elvesznek fontos információk. 

A Snowflake szponzorálásával nemrég készített kutatást a The Economist Intelligence Unit, amelyben tizenhárom ország nyolc iparágának összesen 914 vezetője vett részt. Az ő véleményüket kérdezték arról, hogyan látják a vállalati adatok felhasználásának jelenlegi helyzetét és mit gondolnak a jövőről.  

A kutatás célja, hogy jobban átlássák a különböző iparágak adatfelhasználási stratégiáit és azt, hogy hogyan építik be azokat a mindennapi működésükbe, illetve mennyiben segítik a vállalati fejlődést, növekedést.

A felmérés legfontosabb eredményei a következők: 

  • A megkérdezett vezetők 87 százaléka egyetért abban, hogy az üzleti környezetben az adatok a legfontosabb eszközök arra, hogy a vállalatok növelhessék versenyelőnyüket és versenyképességüket.
  • A Covid – 19 járvány még sürgetőbbé tette a fejlődést. 84 százalékban úgy gondolják, hogy a vírus miatt még jobban felértékelődött a jól működő és erős adatátviteli rendszerek használata.
  • Az adatmegosztás ösztönzőleg hat a vállalatokra. A szervezetek 94 százaléka vásárolt adatokat, és 82 százaléka adott el legalább egyszer az elmúlt 6 hónapban.
  • A legtöbb értéket az ügyféladatokból nyerik ki. A vezetők 49 százaléka úgy véli, hogy a szervezetük számára a legértékesebb adatforrást egyértelműen az ügyfeleik jelentik. 
  • Az adatok megosztása és beszerzése jó céllal történik, hiszen olyan következtetéseket vonhatnak le, amelyek hatására fejlődhet az ügyfélszolgálat és az ügyfélkommunikáció, továbbá innovációra is ösztönözhet. 
  • Az adatmegosztásnak vannak árnyoldalai is. A megkérdezettek 64 százaléka fél attól, hogy bizalmas információk szivároghatnak ki, illetve a különböző forrásokból származó adatok összesítése is problémát jelent. További kockázatként azonosították az adatok nem rendeltetésszerű felhasználását, ráadásul a szabályozás bonyolult lehet, a költségek pedig magasak. 
  • A kihívások ellenére a vállalkozások felismerték az információk fontosságát, ezért megduplázzák az adatgyűjtéssel kapcsolatos beruházásokat.

A cikk szerzője: Fülöp Réka 
 


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés