Éredekes változások a gamerek világában: egyre több közéleti személy jelenik meg különböző platformokon

2021. február 6. 23:39
Izgalmas évet zárt a gamer világ! A Stream Hatchet közzétett egy rövid jelentést a 2020. évi játékokra és játékosokra vonatkozóan. Érdekes változások figyelhetőek, meg a járvány helyzet ellenére is. Átalakulás látszik a felhasználói csoportok összetételét illetően, valamint a népszerű oldalak és játékok ranglistáján, például az eddig elsöprő népszerűségnek örvendő Fortnite, trón vesztetté vált.

A gamer világ statisztikai adataival foglalkozó oldal, a legnépszerűbb videójáték-streaming felületekről gyűjti és elemzi az adatokat, olyan nagy kiadókkal dolgozik együtt, mint a Riot Games vagy az UTA. A jelentés szerint, nézőszám növekedés az év első negyedévében nem volt megfigyelhető, azonban ez a járvány megindulása után gyorsan megváltozott.
Az élő játékok közvetítése 2020-ban 81 százalékkal nőtt 2019-hez képest. 

A League of Legends élő közvetítések tekintetében felülmúlta a Fortnite-ot, közel 2 milliárdos nézettségi órát generálva.

A Stream Hatchet szerint a Twitch, továbbra is az egyik kulcsszereplő a nyugati streaming platformok listáján, a tavalyi év negyedik negyedévében megduplázta a nézett órák számát 2019 azonos időszakához képest. Azonban a YouTube Gaming és a Facebook Gaming is jelentős ugrásnak indult. A Microsoft Mixer az egyetlen platform, akiknél nem volt tapasztalható különösebb növekedés. 

A YouTube 2019 negyedik negyedévében nézett 1 milliárd óráról 1,9 milliárdra változott az előző évben. A növekedés az új partneri együttműködéseknek is köszönhető, amiket olyan nagyhírű közvetítőkkel írta alá, mint a Valkyrae, az Activision Blizzard Esport vagy a Call of Duty League és az Overwatch League.

A Facebook Gaming nem tekinthető akkora szereplőnek, mint a YouTube vagy a Twitch, mégis az évvégére a nézett órák számát nekik is sikerült megdupláznia. Az eredményt olyan mobil játékközönség fokozott, mint a PUBG Mobile ás Garena Free Fire.

Kezdi érvényét veszteni az az elképzelés, hogy a videójáték felhasználók javarészt férfiak. Érdekes adat, hogy a női nézők száma is egyre gyorsabb mértékben gyarapszik. A YouGov közvélemény-kutatásának adati szerint, jelenleg mintegy 30 százalékos változás figyelhető meg a gyengébbik nem erősödő jelenlétével. Ugyanakkor a 250 legjobb Twitch influencernek csupán csak 2 százaléka hölgy. 

Egyre több közszereplő köztük hírességek, sportolók és politikusok ismerik fel és aknázzák ki a videójáték ökoszisztémában rejlő marketing lehetőségeket. A fiatalabb közönség egyértelműen eltávolodott a hagyományos médiaforrásoktól, jelenlétük átterelődött a gamer platformokra, ezért itt érhetőek el legkönnyebb. Alexandria Ocasio-Cortez amerikai képviselő 438 ezer főt ért el, ezzel csúcs nézőszámot produkálva, amikor tavaly a népszerű Among Us nevű játékkal játszott. 

Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 1 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában