Orosz-magyar együttműködésben gyártanának vasúti kocsikat Egyiptomnak

2020. január 16. 14:41
Az orosz-magyar tulajdonosi hátterű TMH Hungary Invest Zrt. megvásárolná a 90 százalékban állami és tíz százalékban a dolgozók tulajdonában lévő dunakeszi járműjavítót, az üzlet jelenleg átmeneti szakaszban tart – tudta meg a Makronóm.

Decemberben a TMH Hungary Invest Zrt. vagyonkezelő cég, (az orosz Transmashholding és a magyar Magyar Vagon Zrt. közös leányvállalata) adásvételi szerződést kötött a DJJ (Dunakeszi Jármű Javító Kft.) 90 százalékos üzletrészére. A maradék 10 százalék a dolgozók tulajdonában van, akik a 24.hu szerint megakadályozhatják a tranzakció létrejöttét. Ez a feltételezés azonban alaptalan.

A szerződés teljesüléséhez forrásaink szerint még több feltételnek meg kell valósulnia, így jelenleg egy átmeneti időszakban tart az üzlet, a kisebbségi tulajdonosoknak azonban nincs ráhatása a tranzakció teljesülésére. A leendő vevő orosz és magyar vezetősége már ebben az átmeneti időszakban felvette a kapcsolatot a magyar DJJ vezetőivel és gyárlátogatást tett.

A gyár több mint 700 kistulajdonossal rendelkezik, mivel a munkavállalók is tulajdonrészhez jutottak a kilencvenes években, amikor a gyárat privatizálták. A cég azonban újra többségében állami tulajdonba került, abban 25,1 százalékos tulajdonrésszel a MÁV, 64,9 százalékkal a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő rendelkezik.

Mint forrásaink arról beszámolnak, a gyárlátogatáson a vevő meggyőző prezentáció keretében megerősítette a DJJ vezetői előtt is, hogy a korábbi híreknek és információknak megfelelően a DJJ megvásárlását követően az elsődleges prioritásuk a társaság felfejlesztése arra, hogy több mint 670 darab, magyar származási bizonyítvánnyal rendelkező vasúti kocsit gyárthassanak az Egyiptomi Államvasutak részére.

A jövőben így Magyarországon gyárthatják Egyiptom számára a megrendelt vasúti kocsikat.

Az egyiptomi megrendelés és a hozzá kapcsolódó, Magyarország területén megvalósítandó beruházások nemzetgazdasági jelentősége a teljes export-értékláncot élénkíti, így a beszállítói potenciállal bíró vagy az ahhoz való csatlakozást ambicionáló kis-és középvállalati szegmens fejlődését, további növekedését is előmozdítja.

Ahogy az a gyárlátogatáson bemutatott nyilvános előadásból kiderül, a vevő legfontosabb célkitűzése az adásvétel lezárását követően a DJJ jelenlegi kapacitásainak és munkavállalóinak megőrzése, a közös jövő építése, amelynek az egyiptomi projekt csak az első lépése lehet.

Azt is megtudtuk, hogy a vevő már az átmeneti időszakban munkavállalói fórumot tervez tartani, amelyen a gyár dolgozói közvetlen módon is tájékozódhatnak az új vevő terveiről. Itt a cég azt kívánja majd bemutatni, hogy egy olyan szakmai befektető szerzi meg a járműjavító tulajdonjogát, amely már most több éves, valós megrendelésekkel rendelkezik. A vevő jelenleg dolgozik is a kistulajdonosokkal való együttműködés koncepcióján és heteken belül ismertetni fogja ajánlatát a kisebbségi tulajdonosokkal.

Információink szerint az új vevő vállalta, hogy mindent megtesz már az átmeneti időszakban is, hogy informálja a munkavállalókat, biztosítsa őket arról, hogy nemhogy arra vállal kötelezettséget, hogy tovább foglalkoztatja őket, hanem fejleszteni is akar, azaz jelentősen javítani a munkakörülményeket annak érdekében, hogy a magyar gyár felkészüljön a hazai léptékkel nézve rendkívüli méretű gyártói feladatok teljesítésére.


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 14 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Ne is üresen menjen. Így csökkenthető az ökolábnyom.

Pontosan.
A szerződés egy pontjának kell lenni:
Ha az új tulajdonos nem képes munkát biztosítani, a tulajdonjog - záros határidőn (6 hónap) belül - automatikusan visszaszáll az eredeti tulajdonosra.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés