Felépült a magyar autóipar és ez egyre több céget vonz Magyarországra

2019. május 23. 10:46

Száz új munkahelyet teremt az indiai tulajdonú Samvardhana Motherson Group (SMG) autóipari beszállító cégcsoport új, ötmilliárd forintos beruházása – jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter szerdán Túrkevén, az új üzem avatóján.

2019. május 23. 10:46
null

Szijjártó Péter elmondta: az SMG-vállalatcsoport műanyag fröccsöntött alkatrészekre specializálódott része, a MATE (Motherson Automotive Technologies and Engineering) beruházásához a kormány 1 milliárd 480 millió forint vissza nem térítendő támogatást adott. 

A cégcsoporthoz tartozó SMR (Samvardhana Motherson Reflectec) vállalat 2016 októberben átadott túrkevei gyáregységének szomszédságában a MATE újabb 12 ezer négyzetméteres gyártócsarnokot létesített, erősítve a cégcsoport magyarországi jelenlétét. Hozzátette: a Samvardhana-csoport a világ 41 országában 270 érdekeltséggel rendelkezik. 

A vállalatcsoport az eddigi kedvező magyarországi tapasztalatok alapján döntött úgy, hogy a lökhárítókat gyártó üzem legjobb helye Magyarországon lesz. A világ egyik legnagyobb autóipari beszállító vállalata újra Magyarországot tekintette az ideális befektetési helyszínnek – hangsúlyozta.

A miniszter szólt arról, hogy a Samvardhana-csoport Magyarországon már több mint 3500 embert alkalmaz, 105 ezer négyzetméternyi gyártási területtel rendelkezik. Beszállít többek közt a Porschénak, az Audinak, a Volkswagennek, a Suzukinak, a Hondának, a Mercedesnek, a Peugeot-nak.

A Samvardhana-csoport magyarországi beruházásai hozzájárultak ahhoz, hogy ma Magyarország az európai autóipar egyik fellegvára – közölte.

Emlékeztetett: Magyarország mellett döntött a BMW, ide hozta az elektromos motorok szériagyártását az Audi, a Jaguar Land Rover pedig egy mérnöki fejlesztő központ létrehozásáról döntött.

Ezek a beruházások nem jöttek volna létre, ha nem lenne egy stabil, kiterjedt és egyre bővülő beszállítói hálózata az autóiparnak Magyarországon – mondta.

A Samvardhana-csoport a legmodernebb technológiát hozza Magyarországra, így segít abban, hogy a magyar gazdaság is egy új korszakba léphessen, amikor már nem a munkahelyek száma, hanem a munkahelyek által képviselt technológiai színvonal és hozzáadott-érték a lényeg – jelentette ki.

A vállalatcsoport beruházásai hozzájárultak ahhoz is, hogy tavaly a magyar autóipar minden korábbi rekordot megdöntve 8500 milliárd forintos termelési értéket állított elő. Az idei év első negyedében több mint 10 százalékkal nőtt az autóipari teljesítmény, nincs messze az, hogy a magyar autóipar 10 ezer milliárd forintos termelési értéket mutasson fel egy év alatt – mondta.

Kitért arra is, hogy a magyar autóipar által előállított termékek és szolgáltatások 91 százalékát a világpiacon értékesítik.

Szijjártó Péter elmondta: a szektorban már 173 ezren dolgoznak, és a teljes feldolgozóipari kibocsátás 29 százalékát adja.

Megemlítette, hogy India Magyarország egyik fontos ázsiai kereskedelmi partnere, tavaly meghaladta a 700 millió dollárt a kereskedelmi forgalom, ez 11 százalékos növekedést jelent.

Az év első negyedében további 17 százalékkal tudták növelni a kereskedelmi forgalmat – közölte.

Felidézte: 2015 óta nincs olyan év, hogy ne jelentenének be a vállalatcsoporthoz kötődő beruházást.Szijjártó Péter szólt arról, hogy a nagy keleti vállalatok egyre nagyobb piaci részesedésekre tesznek szert a transzatlanti piacokon.

Magyarország kormánya 2010-ben indította el a keleti nyitás politikáját. Ennek sikerét mutatja, hogy egyre több nagy keleti vállalat választja beruházása helyszínéül Magyarországot, egyre nagyobb súllyal vannak jelen indiai vállalkozások is – mondta a miniszter.

Ennek érdekében komoly gazdaságpolitikai intézkedéseket hozott a kormány. Magyarországon kell a legalacsonyabb adót fizetni Európában, egyszámjegyű a társasági adó, az egykulcsos személyi jövedelemadó 15 százalékos. Átalakult az oktatási rendszer, kibővült a beruházástámogatási rendszer. Magyarország az új világgazdasági korszak nyertesi közé tartozik – mondta Szijjártó Péter.

Az eseményen beszédet mondott Vivek Chaand Sehgal, a Motherson cégcsoport tulajdonosa és Tibori Pál-Levente, az SMR Németországért és Kelet-Európáért felelős alelnöke, Kovács Sándor, a térség fideszes országgyűlési képviselője.

A kiosztott sajtóanyag szerint az indiai tulajdonú Motherson (Samvardhana Motherson Group) a világ 23 legnagyobb globális autóipari beszállítója között szerepel, portfóliója a járműgyártás minden szegmensét lefedi.

Az SMG-t 1975-ben alapították, mára a világ egyik legdinamikusabban fejlődő autóipari alkatrészgyártója.

Üzleti portfóliója a termékek széles körét öleli fel: vezetőfülkék, lökhárítóborítások, visszapillantó tükrök, kamerarendszerek, világító rendszerek, külső és belső kárpitozás, kábelrendszerek, légkondicionáló rendszerek és terepjáró vezetőfülkék. 

Emellett hűtőrendszereket, megmunkált és zsugorított fém alkatrészeket, elasztomer (rugalmas gumi) összetevőket, vágószerszámokat, fémbevonatokat és fröccsöntő szerszámokat is gyárt, valamint teljes körű informatikai szolgáltatásokat (IT) és tervező mérnöki szolgáltatásokat is nyújt az ipar különféle területein.

Az SMG a világ 23 legnagyobb autóipari beszállítójának egyike, több mint 135 000 embert foglalkoztat. A 2017-18-as üzleti évben a cégcsoport pro forma alapon több mint 11,5 milliárd dollár értékesítési árbevételt generált.

A MATE (Motherson Automotive Technologies & Engineering) az SMG-n belül az autóipari műanyag alkatrészek gyártásán kívül a nem autóipari igényeket és vevőket is kiszolgálja.

A cégcsoporthoz tartozó SMR-vállalat mosonszolnoki, mosonmagyaróvári, hegyeshalmi, kecskeméti és túrkevei gyáregységei több mint 2650 saját és több mint 1000 kölcsönzött munkaerőt foglalkoztatnak.

(MTI)

Kapcsolódó cikkek

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
békalepcse
2019. június 20. 01:41
Az autó a múlt lenne, ha hagynák fejlődni az emberiséget! Az autón keresztül lehet rabszolga sorban tartani a népeket, mert nem hagynak fejlettebb rendszert létrehozni, azonnal tönkre menne a hatalmi berendezkedés és felszabadulna a világ. A jelenlegi közlekedési rendszer töredékéből lehetne sokkal fejlettebbet üzemeltetni! -ami a hulladék teljes vissza gyűjtésének problémáját is megoldaná egy csapásra.
istvánkeve
2019. május 28. 12:42
"Az autón keresztül lehet rabszolgasorban tartani a népeket..." Teljesen elbizonytalanítottál! Elöször a "kapitalizmus" volt az ok, azután a "hülye akác", most pedig az "autó". Mit csináljon a szegény proletár, ha vett nemrégen egy új Audit ?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ezek is érdekelhetik