Így végzik ki a szabad sajtó maradékát

2017. május 4. 10:25

Kálmán Attila
Kettős Mérce
Egész jó fegyvernek tűnik ez a reklámadó, amit oda lehet szorítani bármelyik médium tarkójához.

„A képlet egyszerű, a 7,5 százalékos reklámadó azoknak fáj majd, akik nem az állami hirdetésekből élnek, nem azoknak, akik ilyen körülmények között is megduplázták a listaáraikat. Azaz azoknak a médiumoknak, ahol még igyekeznek újságírói tevékenységet végezni. Úgy mint a hatalmon levők ellenőrzése, az ellenzék szánalmas lejáratási kísérletei és álhírek fordítgatása helyett.

»A kétharmad most valóban rá akar lépni a sajtószabadság torkára« – írta még 2014-ben a reklámadóról az akkor még vonalas kormánypárti Magyar Nemzet főszerkesztő-helyettese, Csermely Péter. Az RTL Klub tervezett kicsinálásáról beszélt főleg, de akadtak ott általánosabb érvényű megállapítások is: »A reklámadó pórázra veszi a médiát, s hogy a nyakörv szoros vagy laza, és a közös séta tempója lassú vagy gyors, az már csak kormányzati elhatározás kérdése lesz. A reklámadó csökkenti a média forrásait, megnehezíti a munkáját, korlátozza a hatékonyságát, akadályozza a feladatai ellátását.«

Most keményen megszorítják azt a nyakörvet, nem véletlenül írta a Magyar Reklámszövetség, hogy »a magyar kormány hadat üzent a médiaiparnak.« Mindenkinek, aki nem seggnyaló. Online és print média, tévé és rádió, mindenki szívni fog. A jelenlegi állás szerint legnagyobbat a főleg reklámbevételekből élő online sajtó.

A szerkesztőségek nagy része eddig is túlterhelt volt, így viszont már az alapműködés kerül veszélybe, mert egy ekkora reklámadó kirúgásokhoz, vagy akár teljes megszűnéshez is vezethet. Az állam diktálhat: 2015-ről 2016-ra 12 százalékkal nőtt a teljes reklámtorta, az állami költés viszont 80 százalékkal. Akit életben akarnak tartani, azt életben tarthatják, de ne higgyük, hogy nem kérik meg az árát.

Ha úgy tetszik nekik, 2018-ra már csak a baráti és a pórázon tartott sajtó marad. Az újabb Fidesz-győzelem utáni címlapokat elnézve nem is értjük majd miért is zavarták volna el ezt a csodálatos kormányt.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 54 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

un. piaci módszerekkel (demokratikusan?!) legázolni az ellenfelet - ez igazi fideszes bravúr

Tessék igazat mondani, igazat írni, ebből meg fognak élni!
A sok sz*r nem érdekli az embereket, meg a hülye reklámok sem!

"Azaz azoknak a médiumoknak, ahol még igyekeznek újságírói tevékenységet végezni."

Irigylem az ilyen önbizalmat! Ha az az "újságírói tevékenység", amit például a HVG-ben, a Kettős Mércében, a 444-ben, a Népszavában, a 24.hu-ban, a Magyar Nemzetben, a 168 órában, az ÉS-ben és a "kivéreztetett szabad sajtó" maradékában végeznek, akkor az egykori valódi újságírók (Jókai, Ady, Kosztolányi, Krúdy, Mikszáth, Németh László, satöbbi) ventillálnak a sírjukban.

Utóirat: a Pesti Srácok, a 888, a Lokál és a többi, jelenleg kormánypárti média sem jobb. Az egyetlen különbség az én tapasztalataim szerint, hogy nem hangsúlyozzák a nemlétező "függetlenségüket", és nem igyekeznek intellektuális és morális Mount Everest-ként tündökölni. Nem is sikerülne nekik. Amint a "szabad, független" sajtó képviselőinek sem.

Nyafogás, irigység.

Ahol 7,5% adó teljes megszűnéshez vezet, ott más a probléma barátom, csak erre fogjátok. Egyébként 5%-kal csökkent a szociális hozzájárulási adó.

Az állami "reklámokat" pedig mindig a csókosokhoz irányították, és mindig oda is fogják. Nyilván ezért is akartok hatalomra kerülni. Vagy ti majd meg fogjátok osztani az ellenzéki sajtóval?

Tisztelt Kálmán Attila!

A sajtótevékenység a kedvezményes ÁFA körbe tartozik.
A hirdetés, reklám szolgáltatás nem. Önök egy kedvezményes szolgáltatás költségeit számolják el, egy olyan tevékenységre, amelynek magas a bevétele és ehhez viszonyítva alacsony a költsége.
Amennyiben a hirdetést, reklámot külön tételként kellene elszámolni adózás szempontjából, akkor erre a vállalkozási eredmény utáni adó jóval több lenne a tervezett reklámadónál.

Talán érdemesebb lenne, ha azzal foglalkoznának a médiának, az írott sajtónak miért ilyen alacsony a bevétele. A polgárok miért egyre csökkenő számban veszik meg a lapokat és ha fizetős lenne az online felületek, akkor vajon mennyien látogatnák.

A témáról jut eszembe az a megjegyzés, hogy a Népszabadság melletti tüntetéseket legkönnyebben előfizetés gyűjtéssel lehetett volna szétoszlatni.

A hiteles újságírásra itt a válasz.

A TÁRKI legutóbbi, januári mérése óta alig találunk statisztikailag mérhető elmozdulást a pártok támogatottságában áprilisra, és így volt ez az azt megelőző negyedévben is. A teljes népesség körében a Fidesz-KDNP az elmúlt fél évben 33 százalékon állt, azaz 2016 októberében, idén januárban és áprilisban is minden harmadik magyar választó számára a kormánypártok a legszimpatikusabbak, míg a pártválasztók körében a januári 52 százalékot követően áprilisban 51 százalékot ért el és továbbra is szilárdan vezet kihívói előtt.
http://www.tarki.hu/hu/news/20..

A Jobbik pedig zsugorodik. A többi párt támogatottsága lényegében változatlan a korábbiakhoz.

itt a hazudozás folyamatos
rendszerváltás címén csúcsra járatták
a legnagyobb példányszámú politikai napilap bedarálásával ("felfüggesztés") azonban most szintet lépett a kormány(párt)

10 évvel ezelőtt az említett "függetleneket" pénzeltem, talán emlékszel még a köztévében (!!!) uralkodó Napkelte stábra. Az jobban fájt. A demokrácia már csak ilyen. Az ember akkor is adózik, ha a nem neki tetsző erő kormányoz.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában