​Mit művelt György Péter az Origóban a színfalak mögött?

2014. június 18. 16:20

Szily László
Cink
Álomszerű és szerencsés volt az Origo alapítása, a tulajdonos angolszász módra viselkedett és semmibe sem szólt bele, aztán a Weyer-Nádori-duó időszaka alatt is angolszász stílusú aranykor volt.

„Ennyi volt, ki lehet dobni a klaviatúrát, vége a szövegnek, képes-rövidvideós Origo kell olyan embereknek, akik nem tudnak és akarnak olvasni. György Péter épp ezen dolgozott, amikor egyszer csak szétesett a lap. Gazda »Antidemokrata« Albert nem értette meg, Sáling Gergő se mozdult elég lelkesen a videócskák felé. Príma interjú!

Álomszerű és szerencsés volt az Origo alapítása, a tulajdonos angolszász módra viselkedett és semmibe sem szólt bele, aztán a Weyer-Nádori-duó időszaka alatt is angolszász stílusú aranykor volt, jól megcsinált cikkekkel, mindaddig, míg a technológia közbe nem szólt, és le nem áldozott a hosszabb szövegeknek, és el nem jött a képek és rövid videók kora. Így látja György Péter, az oldal ötletadója és 18 éven át szürke eminenciása az Origo történetét.

György a Kreatívnak adott nagyinterjút, ebben beszélt arról, mit is csinált ő tulajdonképpen a cégnél. Az derül ki, hogy a háttérből fújta a passzátszelet.

(...)

A politikai befolyásról Györgynek markáns, bár a tényleges magyar valósággal semmiféle kapcsolatban nem lévő véleménye van:

»Soha nem merült fel önben, hogy egy ekkora multinacionális háttér egy idő után politikailag is okozhat problémát?

Nem. Egészen 2010-ig Magyarországon senki nem használta úgy a politikát a gazdasági aktorok befolyásolására, mint a Fidesz. A Telekom ebből a szempontból eddig értékmentes volt, bár hozzá kell tennem, hogy a szocialisták meg tökéletesen impotensek voltak ebben a kérdésben. A Fidesz láthatólag teljesen más viszonyt alakított ki a multinacionális vállalatokkal, amihez nem sok hozzászólnivalóm van.«

Kérdés persze, hogy mit jelent az »úgy«, de a kilencvenes évek vége felé a Magyar Hírlap akkori főszerkesztő-helyettese, Gazsó L. Ferenc a leadott cikkemet azért cenzúrázta meg, mert Suchmann Tamás MSZP-s privatizációs miniszter telefonon befolyásolta, és akkoriban az utolsó nagy privatizációs hullám miatt tök sok állami hirdetés jelent meg az újságban. Gazsó L. Ferenc ma már persze az MTI Fidesz-kormányhoz hű vezérigazgatója.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 28 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Már a falkán belül dúl a harc?

Válaszok:
OberEnnsinnen | 2014. június 18. 17:14
emhem | 2014. június 19. 0:30

"György Péternek markáns, bár a tényleges magyar valósággal semmiféle kapcsolatban nem lévő véleménye van."
No, igen.
Nem tudjuk, de merjük, tesszük.
szdsz

Helyesebben: sakálfalkán belül...

Megráznak egy pofonfát, előugrik Új Petre az RTL védelmezőjeként, meg egy másikat, onnan pedig György bújik elő - az Origo mezében.
Jó tudni, ki hol függetlenkedett éppen!

A szocik 10 éves bomlásához hasonlóan végre a firkászoknál is elkezdődött vmi. Akár tisztulás felé is vihet.

"Először is álljon itt hat szám:

–833,3 millió

–1 234,7 millió

–1 330,3 millió

–1 478,3 millió

–684,8 millió

–420,8 millió

Ezek a számok forintban értendők, és az Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. adózott eredményét mutatják 2008-ban, 2009-ben, 2010-ben, 2011-ben, 2012-ben és 2013-ban. Igen, mindegyik szám negatív, azaz valójában nem eredményről, hanem gigantikus eredménytelenségről beszélünk. Az elmúlt bő két hétben a magyar média e számok ismertetése nélkül volt képes írni az Origo főszerkesztőjének kirúgásáról."

forrás: http://valasz.hu/itthon/ezert-..

Válaszok:
OberEnnsinnen | 2014. június 18. 20:09

No, ezekről az adatokról nem tudhatott meg semmit
a német államfő Wullf,
a Kőszeggel, Demszkyvel, meg a többi demokratával közös vacsorán...

nem.
nincs "falka", nincs "már". harc csak annyi van, mint korábban is.

"a Magyar Hírlap akkori főszerkesztő-helyettese, Gazsó L. Ferenc a leadott cikkemet azért cenzúrázta meg, mert Suchmann Tamás MSZP-s privatizációs miniszter telefonon befolyásolta"

aki qrvának megy, azt megb@sszák..

Ha semmi másra nem volt jó a Sáling menesztése, csak arra, h. fény derül a György Péter "sikeres" életútjára, már az is elég.
Gratulálok, kedves felvonuló tüntetők!
Nem "sajtószabadságról", hanem kevesek kényelmes, könnyű, hosszú távú megélhetéséről szól a történet.
Esztéták, filozófusok miféle "foglalkozások" ezek?
Mondjuk, a filozófus valaha volt valaki, de ezek között kételyeim vannak, h. akad-e érdemdús, különösen a köz számára.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés