Mishpaha: Az MTVA lejáratta Magyarországot

2012. szeptember 24. 10:08
A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) a nemzetközi sztenderdekkel ellentétben, ugyanarról a meccsről néhány percen át más-más műsort közvetített élőben Magyarországon, mint külföldön – számolt be a Mishpaha blog. Az alap cáfol.

2012. augusztus 15-én a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) a nemzetközi sztenderdekkel ellentétben, ugyanarról a meccsről néhány percen át más-más műsort közvetített élőben kifelé, mint befelé. Míg a magyar nézők a himnuszok alatt rendesen a csapatokat láthatták, addig az izraeli tévé felé a radikális magyar drukkerek botrányos viselkedését közvetítette az Alap – számolt be a Mishpaha blog, és állítását a felvételek bemutatásával is igazolta. Ezek szerint a Médialap a hatodik percnél kezdett a két országban azonos adást sugározni. Mint írták, innentől már több kamera képe látható, a szokásos módon összevágva, Az izraeli tévében adásba került képek egy részét a magyar közvetítésbe is bevágták, tehát a kamera a magyar stáb része volt – olvasható a cikkben.

Az MTVA a blognak küldött levelében elismerte, hogy a meccs közvetítését teljes egészében ő szervezte, az adáslebonyolítás az ő felelőssége volt. Az MTVA szerint ők ugyanazt a képet adták kifelé, mint befelé, szerintük nem az ő készülékükben volt a hiba. Állításuk szerint a problémát az okozhatta, hogy a közvetítő lánc technikai okokból megszakadhatott és az izraeli tévések ezt pótolták a meccs előtt rögzített felvételekkel – írta a blog. A Mishpaha mindezt olyan állításokkal cáfolta, mint hogy a kép és a hang szinkronban volt; csaknem 6 percen át folyamatos, vágatlan kameramozgás volt látható az élő adás felvételén; vagy hogy az izraeli adás felvételén nem utal semmi a műszaki hibára.

„De mondjuk azt, hogy az MTVA-nak van igaza és az izraeli tévések galád módon a csapatuk helyett a saját gyalázásukat szerették volna premier plánban látni (...) Ez esetben mégiscsak kínzó a kérdés: az izraeli tévé hogy juthatott hozzá az MTVA által a magyar adásába is bevágott kamera képéhez?” – tette fel a kérdést a szerző. „Ha tényleg úgy lenne, ahogy az MTVA állítja, és az izraeli tévések nyomták a saját képüket a szarba (amivel nem mellékesen vizuálisan odabasztak Magyarországnak), akkor ebben miért volt készséges partner a magyar közvetítő stáb és végső soron egy magyar nemzeti intézmény, az MTVA?” – kérdezték.


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés