Alapjaiban változik meg a KRESZ? Mutatjuk a részleteket!

2024. április 04. 18:46

A kormányzati szereplők 2025. március 31-ig tesznek javaslatokat az új szabályozás kialakítására.

2024. április 04. 18:46

Nyitókép: MTI/Balázs Attila

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) széles körű szakmai, tudományos és társadalmi egyeztetéssel megkezdi a KRESZ megújítását.

Az új közlekedési szabályrendszer kialakítása öt fő témakörben folyik: a KRESZ-ben foglalt magatartási szabályokon túl a humán tényezőt, a szankciórendszert, az infrastruktúrát és a járműműszaki feltételrendszert érintő jogszabályok átfogó felülvizsgálatával alakítják ki az új szabályozást.

Öt fő terület

– Felülvizsgálják a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. KPM-BM együttes rendeletet (KRESZ), valamint a kapcsolódó jogszabályokat; 

– Vizsgálják a közlekedési szabályrendszeren beül a humán tényező fejlesztési lehetőségeit; 

– Vizsgálják a szankciórendszer és a közúti ellenőrzés hatékonyabbá tételét; 

– Felülvizsgálják a közútkezelési szabályrendszert; 

– Megújítják a járművekkel szemben támasztott műszaki elvárásokat, valamint kialakítják az önvezetéssel kapcsolatos technológiák alkalmazási lehetőségeit.

Hangsúlyozták, hogy a közlekedési szabályrendszer megújítása nem csupán a KRESZ és a kapcsolódó jogszabályok felülvizsgálatára és módosítására terjed ki: a szakmai és tudományos munka, valamint a társadalmi egyeztetés a több ponton javításra szoruló, bonyolult és idejét múlt szabályrendszer mellett az oktatásban, képzésben, a szabályok betartásában és betartatásában, a közlekedési infrastruktúra sokszor helyi szinten nem egységes kialakításában, valamint a közlekedésben részt vevő járművek műszaki paramétereire vonatkozó követelményekben és a közlekedésben megjelenő új technológiák, eszközök kezelésében is azonosított olyan területeket, ahol beavatkozásra van szükség.

Az öt fő területet, így a KRESZ-ben foglalt magatartási szabályokat, a humán tényezőt, a szankciórendszert, az infrastruktúrát és a járműműszaki feltételrendszert érintően Lázár János, építési és közlekedési miniszter a belügy-, a Miniszterelnökséget vezető, a kultúráért és innovációért felelős, az igazságügyi, valamint a közigazgatási és területfejlesztési miniszter bevonásával 

2025. március 31-ig tesz javaslatokat az új szabályozás kialakítására 

– áll a közleményben.

(MTI)

 

Összesen 36 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
sexykitty-79
2024. április 30. 22:50
🍓 ️ ­­­A­­­ ­­d­ö­­g­­ö­­­s­­ ­­­l­­á­n­­­y­­o­­­k­­­ ­­­v­­á­­r­­­n­a­­­k­­ ­­r­­á­d­ 👉 𝗪­­­𝗪­𝗪­.­­­𝗖­𝗨­­­𝗠𝟰­.­­𝗙­­𝗨­𝗡
Janika50
2024. április 06. 05:39
Valóban időszerü. Idelye kicsit a közútkezelő körmére is nézni. Megszámlálhatatlan a szabályokkal ellentétesen kialakitott csomopontok, kerékpár sávok-nyomok, áttekinthetetlen jelzőtábla erdök, útburkolati jelek kihelyezése állandóan kimeritik a "Közúti veszélyeztetés" fogalmat. És legalább meg kell próbálni közlekedést -nem versenyzést, kivagyiságot fitogtató, frusztrációt a közutakra hozó, stb- kell újra létesitteni. Mert ami napjainkban megy az utakon, az már horror.
kulakman
2024. április 05. 10:43
Alapjaiban utoljára a 40-es években változott akkor áttértünk a bal oldalról a jobbra, annál nagyobb változás csak nem lesz tán?????????
alexandrosz-2
2024. április 05. 07:28
Semmilyen "részleteket" nem mutatott itt egy cuckoldkonzi buzi zsido mandiners geci se. Rohadjatok meg!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!