Előzmények: április 28-án a Budapesti Közlekedési Zrt. közbeszerzési eljárást írt ki használt, dízelüzemű, alacsonypadlós, csuklós autóbuszok bérelésére. A buszbérlési pályázatot az a CR-Facilities Zrt. nyerte, amit hét nappal azelőtt alapítottak, hogy lejárt volna a BKV tenderének ajánlattételi határideje.
A CR-Facilities egy referenciák és jogelőd nélküli vállalat, egyetlen munkatárssal bejegyezve. Több, off-shore hátterű cég hozta létre a vállalatot, és azokon keresztül Leisztinger Tamás nagyvállalkozó érdekkörébe tartozik. Leisztinger Tamás az MSZP-s Tüttő Kata városüzemeltetési főpolgármester-helyettes korábbi élettársa.
Karácsony Gergely szerint minden rendben van
A Karácsony Gergely vezette főváros szerint minden rendben volt a BKV botrányos buszbérlési tenderével – írta meg a Magyar Nemzet. Hozzátették: Karácsonyék a kormányt hibáztatják, amiért szerintük nem elég szigorú a közbeszerzési törvény. Közben a tendert megnyerő kamucég szakmai ajánlatából az derül ki, hogy még csak nem is a részükre kiállított referenciával pályáztak. A következő napokban a lap cikksorozatban számol be az offshore-hátterű vállalat pályázatának és működésének részleteiről.
Hasraütésszerűen írtak be adatokat
A Magyar Nemzet szerint a közbeszerzést megnyerő a CR-Facilities Zrt. ellentmondásoktól hemzsegő ajánlatának nem hogy szakmailag értékelhető része nem volt, hanem számos adatot egyszerűen hasraütésszerűen írtak be. A BKV buszbérlési tenderén vesztes Truck-Trailer and Parts Haszongépjármű- és Alkatrész-kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (TT&P) kikérte a CR-Facilities szakmai ajánlatának iratait, amelyek alátámasztják a győztes pályázat érvényességével kapcsolatos kételyeket. Az iratokból egyebek mellett az derült ki, hogy még a referencia sem volt valódi. Azt ugyanis a Volvo Austria GMBH meghatalmazottjaként Walter Punz írta alá, azonban a dokumentációból hiányzott Punz meghatalmazása. Ráadásul az árbevételi és referencia nyilatkozaton két külön jogi személy cégszerű aláírása szerepelt – írják.