Görög multi pályázik a Malév GH helyére

2020. július 30. 07:01

Ezzel a ferihegyi földi kiszolgálás ismét négyszereplősre bővülhet.

2020. július 30. 07:01

Miután felvásárolta a BHS Handling Kft.-t, beléphet a repülőgépek és a légi utasok teljes körű kiszolgálásának piacára Magyarországon a Goldair csoport – írja csütörtöki számában a Világgazdaság. A lap idézi az Airportal.hu-t, amely úgy tudja, hogy a délkelet-európai piacon meghatározó, több mint harminc repülőtéren jelen lévő görög Goldair csoport a BHS Handling Kft. felvásárlásával terjeszkedik a régiónkban. A BHS Handling Kft. januárban szerezte meg a repülőgépek és a légi utasok teljes körű kiszolgálásához szükséges hatósági engedélyeket, és a nyilvános adatbázisok szerint július 20-án Goldair BHS Kft.-re változtatta a nevét – ismertetik.

A ferihegyi földi kiszolgálást jelenleg a brit Menzies és a török Celebi uralja. A harmadik versenytárs a hazai nagyvállalatok tulajdonában lévő Airport Service Budapest. A budapesti reptéren az állami hátterű Malév Ground Handling Zrt. június közepén fizetésképtelenség miatt indult felszámolása nyomán keletkezett piaci rés. A görög hátterű Goldair erős konkurencia lenne. A Goldair csoport Görögország vezető logisztikai és szállítmányozási vállalata, tulajdonosa, Kallinikosz Kallinikosz pedig az ország egyik legbefolyásosabb vállalkozója.

A Goldair Group nemcsak a légi, hanem a vízi és a vasúti közlekedésben, a logisztikai iparágban és a turisztikai szektorban is meghatározó szereplő. Stratégiai pozíciókat tölt be a pireuszi kikötőben, részesedése van a Rail Cargo Austriában, emellett a Pireusz-Belgrád-Budapest-Bécs vasúti tranzitfolyosó kialakításának jelentős befektetője. A Goldair Handling 1992 óta működik, és ma az egyik vezető földi kiszolgáló vállalat Délkelet-Európában. Százhúsz légitársaságnak nyújt szolgáltatásokat, köztük számos olyan partnernek, amely jelenleg is repül Budapestre.

(MTI)

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bunko_jobbos
2020. július 31. 07:47
Lassan kiderül, hogy a MALÉV-nek minden egyes porcikája egy nagy fostalicska volt. Maga az anyacég sem ment véletlenül csődbe: totál idióta vállalatvezetés, lusta, elkényeztetett dolgozók stb. Egy igazi szocialista nagyvállalat volt. De míg ez a 70-es években mindenhol így volt, most már akadtak versenytársai. Akik kb. 20-szor voltak csak jobbak. A Wizz pl. ugyanannyi emberrel már tíz éve is óriási hasznot hajtott, míg ezek csak szenvedtek. https://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/2017/01/07/a_wizz_air_az_uj_malev Most a megmaradt, földi részleg is becsődölt, és hasonló okok miatt: eszementül szar vállalatvezetés.
monuskaroly
2020. július 30. 08:03
Kallinikosz Kallinikosz úrnak melyik a vezetékneve?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!