A kormány április végén jelentette be, hogy nemzeti konzultációt indít a bevándorlásról és a terrorizmusról. Postán kiküldött kérdőív, magyar nyelvű óriásplakátok, újság-, tv-, és rádióhirdetések támogatták a kormánypárt akcióját. Az Átlátszó közadatigénylésben kérte ki a bevándorlásról és terrorizmusról szóló nemzeti konzultáció reklámköltéseit. A Miniszterelnökség azt azonban nem árulta el, hogy melyik sajtótermékekben és portálokon, illetve nyomtatott lapokban hirdettek pontosan, ezért tovább perelnek.
A kormány kampányának összköltsége bruttó 379 578 80 millió Ft volt az alábbi bontásban:
- nyomtatott újságok: 166 db megjelenés, 77,4 millió Ft.
- online hírportálok: 34 felületen 2 hónap jelenlét, 46,8 millió Ft.
- televízió: 1123 db megjelenés, 141,4 millió Ft.
- rádió: 1660 db megjelenés, 39,2 millió Ft.
- óriásplakátok: 1025 db, 74,4 millió Ft.