Hol terem a tartalom?

2014. május 23. 10:36

A tömegmédia fénykorában a legtöbben úgy gondolták, hogy felesleges a saját médiával bajlódni, hiszen a vásárolt média kényelmes, tiszta és hatékony.

2014. május 23. 10:36
Pécsi Ferenc

Akik felismerték, hogy a vásárolt és szerzett média már nem hozza a korábbi eredményeket, gőzerővel a saját tartalomgyártás felé fordultak. Nem mindegy azonban, hogy milyen ez a tartalom. Tartalommarketing néven feléledt egy 100 éve létező, de sokáig a háttérbe szorított gyakorlat. Ez nagyon egyszerű dolgokról szól. Olyasmiről, hogy nem lerohanni kell a vásárlókat, hanem tájékoztatni, nevelni, szórakoztani. Nem egy »gyors numera« az elérendő cél, hanem a tartós, erős érzelmi kapcsolat. Nem magunkról kell beszélni, hanem arról, ami a vásárlót foglalkoztatja, érdekli, izgatja. Ilyen egyszerű.

Egyszerű, de működik. Az eredmények magukért beszélnek. Az Egyesült Államokban egyre több vállalat, egyre több pénzt költ tartalommarketingre. Tudják, hogy megéri.

Miközben Amerikában hódít a tartalommarketing, az európai marketingesek éppen hogy csak ízlelgetik az »új” módszereket. Talán éppen azért, mert nincs elég tartalom. Mondanivaló persze akadna, de nincs, aki tartalommá alakítsa azt. A vállalatokból hiányzik a »tartalomgyártási képesség«. A marketing igazgatóságok/osztályok éves tervekben, előre tervezett kampányokban gondolkodnak, a tartalomkészítés és publikálás viszont szinte folyamatos tevékenység. A legnagyobb baj azonban, hogy nincs meg a belső közléskényszer. A vállalati kultúrának nem része a közönséggel (partnerekkel, vevőkkel, ügyfelekkel) folytatott »beszélgetés«.

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
MOPO3OB
2014. május 26. 22:07
Van benne sok igazság. Az európai Nokia látványos és gyors bukása az amerikai Apple iPhonejával szemben kiváló esettanulmány a cikk továbbgondolására. A Nokia óriási mobil know-how birtokában vezette a világpiacok számtalan mobillal, kiváló kapcsolatokkal. Az Apple nulla mobil tapasztalattal, egyetlen modellel padlóra küldte és elvette a sok pénzt mobilra költő Nokia prémium vásárlókat.
Charlie Chan
2014. május 23. 14:21
csersznyefán
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!