A jövőt nem lehet megállítani

2013. november 14. 09:03

Az a cinikus arcátlanság, amivel a Jobbik a komplett társadalmat és főleg persze a saját szavazóit hülyére veszi, a kilencvenes évek SZDSZ-ét idézi.

2013. november 14. 09:03
Puzsér Róbert
Puzsér Róbert

„A Jobbik kapcsán két közkeletű tévedés verseng. Az egyik az, hogy kegyetlen, agresszív fasiszták, akik utálják a zsidókat meg a cigányokat. A másik szerint erről szó sincs, kedves és jámbor emberek ők, akik utálják a zsidókat meg a cigányokat, mint minden rendes fehér magyar. Csakhogy a valóság az, hogy zsákmányra éhes, cinikus bizniszpszichopaták, akik olyan áruval házalnak, amelyben maguk sem hisznek. Mindenki eldöntheti magában, hogy ez számára vajon jó vagy rossz hír.


A fenti állításra a legfényesebb bizonyíték az a szuperkommersz médiakampány, amit néhány napja indítottak útjára. Zöld pázsit, kutya, madárcsicsergés, és egy vonzó kertváros középosztályos idillje, szigorúan harminc alatti és szép szereplőkkel. Lehetne valamelyik mobilszolgáltató reklámja, esetleg egy internetes társkereső cég image-filmje. Árad belőle a reklámipar számtalan gyomorforgató trükkje, amelyekkel az elmúlt húsz év során tudatosan és tervszerűen mosták az agyunkat. A radikalizmus mindössze abban érhető tetten, hogy az új arculat radikálisan hátat fordít mindannak, amit a Jobbik eddig jelentett.

Az autópályák környékén megjelenő óriásplakát rendkívül pofátlan schmittelése a Benetton klasszikusának. A kínai fiatalember helyére a pártszóvivő került, a néger srác pedig maga Vona Gábor. Sehol egy gárda-egyenruha, rovásírásnak vagy tarsolylemeznek nyoma sincs. Ha Atilla nagykirály vágtatna el mellettük, kizárt, hogy felmerülne benne, hogy ezek a fiatalok a színes pulóvereikben az ő nagyságának az örökösei. Legfeljebb az futna át az agyán, hogy talán buzik.

Az image-kampányok a legaljasabb marketingmódszerek közé tartoznak. Nem gondolkodó, autonóm emberekhez szólnak, célcsoportjaik tagjait ostoba, érzékeiknek kiszolgáltatott ösztönlényekként kezelik. Soha nem a tudattal, mindig a tudatalattival kommunikálnak. Nem informálni, de még csak nem is meggyőzni kívánnak bennünket, mindössze egy kellemes és vonzó környezetben elhinteni a termék logóját és szlogenjét. A beültetett mém ezt követően a tudattalan homályában várja, hogy a szupermarket zsúfolt polcai előtt vagy a szavazófülke tanácstalanságában szembe ötlő látványa ismerős legyen számunkra, és ez az emlék kellemes, otthonos, bizalommal teli érzetet keltsen. A túlkínálattól sújtott fogyasztó és választó egyaránt szorong, hogy rossz döntést hoz, és álnok kezek kicsalják a pénzét akár a pénztárnál, akár újabb és újabb adók formájában. Az image-kampány arra szolgál, hogy a marketingcéget megbízó ügyfél piaci vagy politikai termékét a célcsoport tagjainak családtagjává emelje, hogy annak választása olyan természetes és magától értetődő legyen, ahogy gyermekünket habozás nélkül fogjuk kézen az óvoda zsibongó gyerektengerében.

A ma már halott Wermer Andrásnak, a Fidesz egykori kampányfőnökének mára legendássá vált mondása így hangzott: »A politikust ugyanúgy kell eladni, mint a mosóport.« Ez a mondat - éppen mert sebészi pontosságához kétség nem fér - számomra az elmúlt évtizedek legsötétebb szentenciája. Tartalma kiüresíti a képviseleti demokrácia és a népszuverenitás fogalmait, minden lényeges határt elmos a közhatalom és a szervezett üzlet között, vagyis a Napnál világosabban leplezi le a médiademokrácia hazug kulisszáit. Úgy tűnik, a nagy áttörés reményében immár a Jobbik is alkalmazkodik a politikai marketing Wermer által ismertetett alapelveihez.

Mit mond el egy politikai pártról, hogy tegnap még az RTL lerombolt székházának hűlt helyét akarta sóval behinteni, ma meg olyan üzenettel áll elő, ami semmiben sem különbözik a kereskedelmi tévék reklámszpotjaitól. A Jobbik vezetői annyira áhítják a politikai térhódítást, hogy készek az emberek fejében élő - és nem kevés szavazatot hozó - militáns, buzizó, cigányozó arculatot erre a kommersz image-re cserélni. Vona Gábor a hatalom igézetében immár egy laza playboy, aki méretre szabott zakója zsebéből bármikor előránt egy üveg jéghideg és pezsdítően szénsavas Coca-Colát, ezzel pedig érvénytelenít mindent, amit a Jobbik politikai szerepével kapcsolatban eddig érteni véltünk.

Az a cinikus arcátlanság, amivel a Jobbik a komplett társadalmat és főleg persze a saját szavazóit hülyére veszi, a kilencvenes évek SZDSZ-ét idézi. Bevégeztetett. A Jobbik többé semmiben sem különbözik a pártartisztokrácia többi tagjától. Romlott és profi hazudozók. Csupán egyetlen ciklust töltöttek a Parlamentben a havi hétszázötvenezres fizetéssel a zsebükben, és máris megtagadták azt a néhány pontot, ami vállalható volt a programjukból, azzal a jópárral együtt, ami vállalhatatlan. Hová züllhetnek még? Attól tartok, kénytelenek leszünk végignézni. A jövőt nem lehet megállítani.”
 

Összesen 87 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
cefeida
2013. december 13. 13:50
Mindenkinek kötelessége tájékozódni arról a világról, ami minket körbevesz! Tessék utánajárni a színfalak mögötti összefüggéseknek! Internet, youtube, stb. Kezdésnek mondjuk Varga István, Drábik János, Bogár László, Papp Lajos által fémjelzett anyagok megismerését ajánlom. Ha már legalább annyit teszel, hogy egy kicsit is megpróbálod ezáltal megérteni, hogy mi zajlik körülötted, hidd el, sokkal felelősségteljesebb döntést tudsz hozni! Az ilyen népbutító cikkeket pedig hamarosan a helyén fogod kezelni.. Üdv!
csuka
2013. november 14. 16:10
Az a cinikus arcátlanság, amivel a Puzsér a komplett társadalmat és főleg persze a saját olvasóit hülyére veszi, a kilencvenes évek SZDSZ-ét idézi. Megszokhattuk. Puzsér -amikor elkezdte a FIDESZ seggeket nyalni- rögtön ádáz gyűlölettel fordult a Jobbik ellen. Ez azóta is tart. Van kalapja, nincs kalapja, neki mindegy. Marad a gyűlölet és a mocskolódás. Nyugodt lehet a Jobbik. Nem kidobott pénz a plakátkampány költsége. A puzsér szájából folyó habzó sz@r, is igazolja a plakát sikerét.
berzsian56
2013. november 14. 12:23
Ez a fickó húsz sablonos mondaton keresztül azon örjöng, hogy létezik egy kommunikáció ami működik. Feltaláltad a melegvizet. Ezt a kommunikációs teret viszont nem a Jobbik kényszerítette ránk, ezt még neked is sikerült felismerni./ ha nehezen is/ "A közlendő a tudatalattira hat". Ha hinnéd , ha nem ez már egy elismerés, dícséret. Melyik párt nem szeretne ilyet? Ferenc testvér arra is képes, hogy naponta földhözverje magát, ha egy percre bekerülhet a sajtób. Egy rendezvényen fejeket rudosnak, de az rendben van, nem veri ki a biztosítékot, mert a másság nagy tisztelői csinálják. Erre jön valaki, aki valós társdalmi problémákra mutat rá, és azt monja ezeket hetven éve az asztal alá söpörjük. Soha nem is akartuk megoldani, mindíg csak a társadalmi feszültségek elkerülése volt a cél. A gondok közben hússzorosára nőttek. Ha ezt Spíró veti fel a Feleségversenyben akkor oké, ha jobbik az már fasizmus. A lényeg, hogy a probléma közben megoldatlan marad, tovább görgetjük magunk előtt. Ez ,vajon kinek jó?
sagramor
2013. november 14. 11:48
kemény, radikális kampány --> köcsög jobbik könnyed, lájtos kampány --> köcsög jobbik el kéne dönteni már, hogy az a baj, ha van a nyuszikán sapka, vagy az, ha nincs.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!