Kizárkóztatás

2013. április 08. 20:09

Hogyan következhetnének be a változások, ha legkésőbb 6 éves kortól elkülönítjük a legszegényebb vagy sötétebb bőrszínű gyerekeket a jobb módú többségi gyerekektől?

2013. április 08. 20:09
Farkas Lilla

„Az biztos, hogy sem a nemzetközi, sem pedig az uniós szakpolitikai dokumentumok, sem pedig a vonatkozó irányelvek nem ismerik a társadalmi felzárkóz(tat)ás fogalmát. Azok másról beszélnek: a társadalmi befogadásról. Arról a folyamatról, amikor nem csupán a leszakadottakkal, a kirekesztettekkel kezdünk valamit, hanem amikor a többségi társadalomban is változások következnek be. De hogyan következhetnének be ezek a változások, ha már 3, de legkésőbb 6 éves kortól elkülönítjük a legszegényebb vagy sötétebb bőrszínű gyerekeket a jobb módú többségi gyerekektől? Úgy biztosítjuk társadalmi befogadásukat, hogy előbb kitaszítjuk őket?

Nem áll távol ez a gondolkodás Balogh Zoltántól. A miniszter az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyermekeknek Alapítvány által a nyíregyházi görögkatolikus egyház szegregáló gyakorlata ellen indított pere kapcsán többször kiállt a telepi cigányiskola újranyitása mellett. Mint ismeretes, az alapítvány azért perelt be az egyházi fenntartót, mert az az önkormányzattal karöltve reszegregált, azaz újraindította a 2007-ben a szegregáció miatt bezárt iskolát.

Pedig Balog Zoltánnak nem csupán a szocializmus kritikai szemlélete miatt kellene távol tartania magát a felzárkóztatás oktatásügybe való visszacsempészésétől. Azért sem szabadna teret engednie e káros pedagógiai szenvedélynek, mert azt ’szakmai’ rábeszélésre már hőn-nem-szeretett elődje, Magyar Bálint is kipróbálta. És ki gondolta volna? Már nála sem működött: a cigány kisebbségi oktatásnak álcázott felzárkóztatás csak növelte a szegregációt és a lemaradást.”

Összesen 80 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
drkovax
2013. április 09. 17:35
"Az oktatási rendszer reformja ne azt jelentse,hogy a gyengébb képességű gyerekek elszigetelve "tanulnak" az "átlagos" gyerekektől távol." Ha két ilyen gyerek van a 25 fős osztályban az megoldható, persze, jól képzett pedagógussal. Akkor még ott lehet az két kiváló képességű gyerek is, aki szokott ... De ha akár az egyikből akár a másikból több van, nincs az a pedagógus aki megoldhatná a feladatot ...
zdenyek
2013. április 09. 17:23
Már megint a gombhoz akarjuk a kabátot varrni.Válasszuk a legegyszerűbb megoldást és vegyük elő az ecetes ollót. A föld minden országában vannak jó,átlagos és az átlagnál gyengébb képességű gyerekek de ennek ellenére csak néhány országban ismerik a szegregáció szó jelentését.Olyan tanárokat kellene képezni akik képesek az ilyen helyzeteket kezelni,orvosolni és akkor nem lenne itthon sem ilyen kérdés. A baj fő okozói azok a kényszerpedagógusok akiket máshova nem vettek fel és ezért lettek kénytelenek az oktatásban elhelyezkedni.Ennek persze az lett, és még sokáig lesz is a következménye,hogy alkalmatlan emberek tanÍtanak és a kezelelhető helyzeteket sem képesek kezelni.Ezek a "pedagógusok" nevelik a jövő generációit,hatványozva ezzel a már most is kaotikus helyzetet. A szegregáció nem cigány kérdés,nem lehet az,mivel nem csak a cigányok körében van gyengébb képességű gyermek.Sokan keverik a fogalmakat és most olyan huszonévesek is cigányoznak és éltetik a szegregált oktatást akiknek a gyermeke lehet,hogy pont egy ilyen osztályba lesz majd kénytelen "tanulni" Az oktatási rendszer reformja ne azt jelentse,hogy a gyengébb képességű gyerekek elszigetelve "tanulnak" az "átlagos" gyerekektől távol.Ezt minden pedagógusnak és döntéshozónak be kéne látnia. A megoldást a jól fizetett és jól képzett tanárok jelenhetik,akik felkészültek a 21.század kihÍvásaira, és azért tanÍtanak mert SZERETNEK és nem azért mert MUSZÁJ.
Thasaidon
2013. április 09. 11:21
"szegregáció miatt bezárt iskolát" Ez olyan gyönyörű kifejezés. Ezek szerint nemcsak a szegregált gyerekekkel lett kibaszva, akik sem így, sem úgy nem juthattak be, hanem még ráadésképpen azokkal is, akik egyébként oda jártak, és akiknek az iskolája így megszűnt? Roppant konstruktív és előremutató. Az előttem szólók már jelezték, és én is egyetértek azzal, hogy az integrált oktatásnak csak megfelelő pedagógusi gárda mellett van értelme. Ha ez nincs meg, liberális hiszti ide vagy oda, egy árva kaviccsal sem illethetők a szülők, akik menkítik a gyerekeiket a "hátrányos helyzetű" iskolákból, sem az intézmények, amelyek el akarják kerülnia hátrányos helyzetű tanítványokat. Ami meg a tetveket illeti, én is hallottam pedagógus édesanyámtól, hogy az nem cigány sajátosság, így fölösleges etnikai problémaként kezelni ezt a kérdést.
ormányos csillós
2013. április 09. 08:41
Néhány pajkos roma gyereket akkor a izraelita iskolákba is be lehetne íratni, csak úgy a tolerancia jegyében.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!