Aston Martin-vezér: Nem racionális, hogy valaki Aston Martint vásárol

2019. július 2. 19:20

A valóban önvezető autózásnak mi már nem lehetünk szemtanúi, csak a jövő generációk – mondta Andy Palmer, az Aston Martin igazgatója egy interjúban, ahol a márka jövőjéről is kérdezték.

Nem ebben az életben

Palmer elárulta, hogy hosszabb távon a tömeggyártott autók piaca fokozatosan át fog alakulni, ahogyan az önvezető technológiának köszönhetően a járművek kevesebb emberi beavatkozást igényelnek. Palmer szerint a fordulópont az lesz, amikor az

önvezető autók elérik a negyedik autonómiai szintet.

Ez a szint már azt jelenti, hogy egy autó emberi segítség nélkül vezet – az alacsonyabb szinteken ugyanis hiába beszélük elnagyoltan önvezetésről, szükséges a jelentős emberi részvétel.

Ez a folyamat még nem most fog befejeződni, akár egy évtized is lehet, mire az autók autonómiája eléri a negyedik szintet. 

Ez valószínűleg nem fog megvalósulni 2030 előtt.

A vezérigazgató szerint az ötödik szint – azaz amikor egy autó teljesen egyedül, emberi közbelépés nélkül tud vezetni – nem ebben az életben valósul majd meg.

Tedd bele a szíved, vedd ki a profitot

Arról, hogy az Aston Martin hogyan tud piacon maradni, Palmer a következőt mondta: „ha teljesen racionális márka vagy, akkor az árban kell versenyezned”. Szerinte az autópiacon a profitmarzsok mozgástere nagyon szerény, szinte nulla.

A vezérigazgató azt is elárulta, hogy a luxus járműveket drágábban lehet eladni és nagyobb profitra lehet szert tenni, ugyanis ezeknek van egyfajta érzelmi vonzerejük. „Nincs abban semmi racionális, amikor valaki Aston Martint vásárol. Ebben az esetben a szívedre hallgatsz. A luxusautók esetében az árrések sokkal nagyobbak” – fejtette ki Palmer, utalva arra, hogy ha egy terméket valamilyen versenyelőnnyel szeretnénk felruházni, akkor szükséges valamilyen saját hozzáadott érték. Ennek egyik módja a márkaérték, ha a fogyasztók érzelmi kapcsolatot alakítanak ki a márkával.

Palmer úgy látja, hogy a közelgő új, tömeggyártásra berendezkedett piacon a luxus sportkocsik – mint a lovak az autó elterjedése előtt – elsősorban szabadidős célokra használt termékek lesznek.

A cég egyébként nem csak autókat gyárt, hanem más luxus termékeket is, mint például jachtokat, vagy tengeralattjárókat.

vissza a teljes nézetre