Így tett pontot a klímatüntetés végére egy lengyel kamionsofőr (VIDEÓ)
Úgy néz ki, hogy a sofőrök kezdik már unni az ilyen megmozdulásokat.
A közép- és kelet-európai országok éttermei mindinkább újragondolják kínálatukat, az éttermek kialakítását és elhelyezkedését is annak érdekében, hogy vonzóbbá váljanak a turisták, vagy akár a helyiek számára is.
A folyamatosan növekvő igények és a közösségi-média elterjedése is arra kényszeríti a vendéglátóhelyeket, hogy újragondolják az étlapjaikat, a helyek kialakítását, sőt akár az elhelyezkedést is. A szektorban a fogyasztók elvárásai magasabbak mint valaha, de úgy tűnik, hogy a közép-európai országok felnőnek a feladathoz.
Lengyelországban ma már 41 százalékkal több pénzt költenek az emberek éttermi étkezésre, mint 10 évvel ezelőtt, elsősorban a növekvő jövedelmeiknek köszönhetően. Anna Wysocka, a lengyel JLL igazgatója szerint az elmúlt években már olyan helyeken is újabb gasztronómiai „klaszterek”, azaz éttermek térbeli csoportosulásai jönnek létre spontán módon, ahol a szakértők arra nem is számítottak.
Csehországban szintén jelentős vásárlóerő-növekedés vehető észre: a JLL csehországi vezetője, Tomáš Soukup szerint ez önbizalmat ad az étterem-tulajdonosoknak és arra ösztönzi őket, hogy tovább bővítsenek. „Sokak számára a közösségi média számít az új városi útikönyvnek, ezért a vizuálisan vonzó ételek illetve belső kialakítás nagyon hatékony marketingeszköznek bizonyulhat…” – tette hozzá.
A magyarhoz hasonlóan a cseh és a lengyel gazdaság is a nyugatinál sokkal gyorsabban növekszik. Ennek is köszönhető, hogy Lengyelországban 2028-ra akár 32 százalékkal is növekedhet az éttermi étkezésre költött pénzek nagysága.